Weet het even niet meer

Gestart door inge, november 20, 2010, 09:28:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Hallo,mijn popje blue zit al meer dan 33 dagen op 3 eitjes dacht wacht het nog even af.
Nu vanmorgen gekeken lagen er 2 eitjes bij is ze nu opnieuw begonnen met broeden ,en moet ik dit gewoon laten gebeuren?
Wat lastig voor haar,  bij hun x-travital krijgen ze ook elke dag beetje krachtvoer!

Hoofdletters uit topictitel verwijderd. In allemaal hoofdletters typen staat op internet gelijk aan schreeuwen. Gr. Ingrid

sumatraantje

ze zijn gewoon onbevrucht, geen probleem joh,
als je merkt dat ze niet goed gevoerd wordt spoel je
de eitjes gewoon weg. maar wat ik hier bij mij zie is dat er
wel es een popje op een paar onbevruchte eieren zit
en vervolgens gevoerd wordt door 3 mannen dus dan
laat ik ze gewoon een beetje aanklooien.

inge

Hey, dit bedoelde ik echt niet hoor!!!!!
Het is niet mijn bedoeling de eitjes weg :( te doen want er zijn twee nieuwe bijgekomen.
Was gewoon dat ik me afvroeg of dit niet te lastig gaat worden voor haar want nu komen er ongeveer weer 21dagen bij voor haar om de eitjes uit te broeden.Hoop voor haar dat het nu wel iets wordt.
Dus de oude eitjes kan ik zowieso niet weg doen weet niet dewelke het zijn!
zou ik hun nog meer moeten geven dan de X-travital en het krachtvoer daar krijgen ze elke dag een beetje van?

chippie

Heey inge,

Zit je popje gewoon binnen? Dan is het niet erg dat je popje nog op eitjes zit.
Als ik het goed begrijp heeft ze een tijd op drie eitjes gezeten, maar die waren onbevrucht.
Nu heeft ze twee nieuwe eitjes gelegd en die is ze nu aan het uitbroeden?

Dit is niet teveel voor je popje hoor, dit kan ze best aan.
Mijn popje heeft zelfs een keer twee nestjes achter elkaar gehad (was niet de bedoeling).

Goed dat je haar Xtravital geeft en eivoer.
Heb je gedacht aan een mineraalblokje (roze blokje) in de kooi?
Ik weet dat mijn popje daar toen veel behoefte aan had.
Grit en maagkiezel ook blijven aanbieden.

Als laatste; heb je gedacht aan de luchtvochtigheid?
Ik heb in die tijd een bakje water op de verwarming gezet.

Ik hoop dat deze eitjes wel uit gaan komen en
dat er binnenkort twee schattige roze frummeltjes liggen. :-*

Geniet ervan  :)

inge

Hey Chippie, dat heb je goed begrepen :D ze zit nu op 5 eitjes dus inderdaad er zijn 2 nieuwe bijgekomen.
Wat het mineraalblokje betreft het hangt er maar volgens dat ik zie is er nog niemand aan geweest?
Ook niet aan de maagkiezel en grit  bedoel je daarmee Schelpenzand?Daar eten ze wel van, van de bodem.
En wat betreft de luchtvochtigheid heb ik van mijn vader mogen lenen die staat boven op de kooi hou ik goed in de gaten.
Hoop het ook dat het iets wordt!!!Alvast bedankt!!!!!!!!!!

Mirjam

Ha Inge,

Zoals je weet ben ik geen raskenner maar inmiddels weet ik er wel wat meer van.
Bij mij wordt het mineralenblok veelvuldig gebruikt sinds de popjes broeden.
Dus ik vind het gek dat er aan jouw blok niet geknaagd wordt!
Is het wel het goeie blok voor parkieten?

inge

Hey Mirjam , hiet een foto van het blok hoop dat het de goede is zoals je ziet is er nog niets met gebeurd :(

[verwijderd door de beheerder]

Mirjam

Ja dat is de goeie Inge...
Lisanne komt zo; ik zal eens vragen of zij iets weet!

inge

Oke, leuk dat jullie even willen meedenken ;D ondertussen liggen er al 6 eitjes (dus 3 oude en 3 nieuwe)!
Ben echt benieuwd hoor, of ze uiteindelijk toch nog iets krijgt voor al haar zorg die ze er echt wel aan besteedt samen met haar mannetje

       Bedankt!!!

Mirjam

Hoi,

Je kunt de 3 oude eitjes wel weghalen nu...
Verder zal je het, helaas, weer moeten afwachten.
Hangt het blokje wel op de goeie plek? <gebruik even de zoekfunctie waar het precies moet>
Het beste kun je trouwens een wit blokje aanschaffen; ik heb ook niet de goede.

Als je meer vragen hebt moet je ze even per PB stellen, anders wordt het een slow chat namelijk.

inge

Hallo, zoals beloofd wil  ik jullie het goede nieuws melden dat het eerste kuikentje geboren is. :-*
Ben zo blij toen ik er deze avond voorbij ging hoorde ik het piepen, durf wel nog niet te kijken ,bang dat ze er iets zou aan doen!
Eindelijk na lang wachten wat ben ik blij voor haar dat het toch gelukt is !!
Duimen jullie mee dat alles goed blijft gaan ,nu nog vol spanning en stress of het wel allemaal goed blijft gaan!
Mijn avond is geslaagd ben super blij :D

  Groetjes ,Inge

chippie

Gefeliciteerd met die kleine uk! Super leuk!
Ik hoop dat alles goed gaat. Inmiddels de tweede ook geboren?

:-*

inge

Dankjewel Chippie, eerlijk gezegd ik zou het niet weten want ben overdag niet thuis .En als ik thuiskom kan ik er haar niet op betrappen dat ze uit het broedblok komt !
Dus als ik kijk zit ze er op en wil haar er niet af jagen.
Hopelijk heb ik dit weekend meer geluk dan ben ik thuis :)
Ben echt benieuwd, spannend hoop dat het goed blijft gaan!!!
Allezins ik hoor nog altijd leuk gepiep dus dat is alvast goed ;D

chippie

Hoe gaat het nu  :)? Ik ben benieuwd hoeveel het er zijn geworden!
Heb je al foto's gemaakt? Ik ben wel een beetje jaloers, want een nestje is zo leukkk  :D

mks66

Hopelijk krijgen mijn parkieten ook zo'n leuke warme gezellige nestjes even afwachten tot lente mijn parkieten heb ik binnen en een paar jaar geleden hebben we een soort kamertje laten maken met een schuifdeur dat je naar de tuin kunt gaan

en in lente als het goed is schijnt het licht naar de kamer en is een beetje vochtig daar ... hopelijk zal mijn parkieten ook nest gaan krijgen


Duim voor me :P ::) :P ::) :-* :-X ;D

mks66

Hallo, ik heb een vraag maakt het wat uit als de man ouder is dan de popje met kweken neej toch?? ???

inge

Hoi Chippie, heb nog maar 1keertje gekeken omdat ze het niet echt graag heeft ! Ik mocht wel altijd kijken toen de eitjes erin lagen nu niet meer :(Toen ik gekeken heb lagen er drie in dus het kunnen er mischien al 4 zijn ,hoor veel gepiep leuk!
Eind deze week ga ik nog eens kijken wil haar niet storen normaal gezien kan het geen kwaad maar durf het risico niet nemen, je weet maar nooit he!Vind het wel jammer kan het niet zo volgen zou ze zo graag nog eens zien :-* ,maar ja geduld is een schone deugd he :D
Groetjes en bedankt voor de interesse!!

inge

Hoi mks66,volgens mij niet mijn mannetje is ook ouder dan mijn popje.
Groetjes.

mks66