ouder parkietje tam maken...help??!!

Gestart door lies80, november 19, 2010, 21:00:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lies80

Hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik met veel interesse hier mee. Dit is voor het eerst dat ik zelf een topic open.
Ik heb namelijk al twee keer een jong parkietje gehad en die kreeg ik met veel tijd, aandacht en liefde heel goed tam.
Ik heb twee jonge kinderen en die waren ook helemaal dol op de vorige parkietjes en hun op de kinderen.
Nadat onze tweede parkietje dood was gegaan waren we erg van slag...het was nog zo'n jong beestje, waarschijnlijk ziek bij aanschaf.
Ik die roes zijn we terug gegaan naar de winkel waar we een andere mee kregen....later merkte ik op dat deze helemaal geen jonkie meer was en tam krijgen lukt me dan ook niet.

Om een lang verhaal (sorry) kort te maken.
Ik wil eigenlijk graag een jong parkietje omdat ik er veel moeite in wil stoppen hem tam te maken.
Voor mijn kinderen vind ik het ook belangrijk een tamme vogel te hebben.
wat ik ook probeer (heel rustig benaderen, zachtjes praten, rustige bewegingen enz enz), hij lijkt er bang voor. Zodra hij iets ziet bewegen in de kamer kruipt hij achter in z'n hokje en probeert zich te verstoppen.
Ik word er verdrietig van EN nog belangrijker, mijn vogeltje lijkt niet happy.

WIE KAN ME HELPEN??
Ik ben zelfs geneigd nu om deze een goed thuis te geven tussen andere parkieten of zo en op zoek te gaan naar een nieuw, jong parkietje

sumatraantje

Blijven proberen, oudere parkieten worden net zo
tam als jongere met wat moeite, gewoon elke dag
wat trosgierst aanbieden, en dan zal het met kleine
stapjes vooruit gaan.

Robin en Nickey

Weet niet waar jullie de kooi hebben staan van de parkiet maar mogelijk dat je die op een andere manier neer kan zetten zodat hij minder bewegingen om zich heen ziet en je ook niet te vaak langs de kooi hoeft te lopen (wet niet of dat nu wel of niet is). Op die manier kan eerst wat meer gaan wennen aan zijn nieuwe omgeving en alle bijbehorende geluiden en als je merkt dat dat gelukt is zou ik pas langzaam beginnen met tam maken.

Ik heb zelf ook eens een parkiet uit de dierenwinkel meegenomen (nou ja gekocht natuurlijk) die wat ouder was (5 jaar) en hartstikke angstig (alleen was mij dit door de verkoper wel verteld en of ik toch echt geen andere wilde). Max (zou heette hij) had ik bij een andere parkiet willen zetten wat dus  niet lukte, heb 'm toen aan de andere kant van de woonkamer gezet waar er weinig tot niet langs gelopen hoefde te worden. De eerste weken heeft hij vrijwel geheel afgedekt gezeten (alleen van voren wat open) omdat hij ook van alles schrok maar dit ben ik daarna langzaam gaan afbouwen. De enigste doek de er nooit afgekomen is degene die op de bovenkant lag (open dak vond hij maar niks). Ik heb Max verder nooit geprobeerd tam te maken maar ging er voor dat hij zich prettig voelde in zijn eigen huisje en dat is uiteindelijk toch wel gelukt en hij genoot wel van de aandacht die hij kreeg.


Moppers

Hoeland heb je dit parkietje al?
Tam maken van oudere parkieten is ook zeker mogelijk. Voor tam maken heb je geduld nodig, voor het tam maken van een volwassen parkiet heb je nog meer geduld nodig.

Je geeft aan dat je er veel moeite in wil stoppen hem tam te maken. Wat is dan het probleem?