jong parkietje

Gestart door Edith, november 15, 2010, 12:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edith

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een parkietje in huis. Altijd wel huisdieren gehad, maar nog nooit een vogeltje. Ik heb dus een paar vragen over hoe ik hem het beste kan verzorgen. Ik kon al vanaf het eerste moment met mijn hand in de kooi zonder dat hij daar extreem op reageerde. Hij eet al dorstgierst uit mijn hand, maar dat is dan ook het enige wat hij eet. Ik heb een bakje met zaadjes voor hem en ik probeer ook andere etenswaren aan te bieden, zoals een stukje fruit of brood, maar hij moet daar niets van hebben. Is dit normaal? Moet ik hem gewoon de tijd geven om te wennen en zijn omgeving en nieuw thuis te verkennen? Ook maakt hij nog geen gebruik van het speeltje in zijn kooi en blijft hij vooral op 1 stokje zitten terwijl er ook andere stokjes in zijn kooi zitten.
Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor me heeft, dan weet ik of ik op de goede weg ben!
Alvast bedankt!

Groeten Edith

haskerpon

Welkom op het forum.
Leuk dat je een parkietje in huis hebt. Ook wij hebben, na allerlei huisdieren te hebben gehad, nu grasparkietjes. En het is super gezellig!

Je bent op de goede weg hoor. Zoals je zelf al denkt, je parkietje heeft even tijd nodig om te wennen aan de omgeving.
Het jonge parkietje gaat straks steeds meer zelf onderzoeken....dus ook de stukjes fruit/groente etc. Dan zal je parkietje ook wat meer gebruik maken van de hele kooi.