eentje slaapt apart van de rest

Gestart door Robin en Nickey, november 15, 2010, 09:21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Al vanaf het begin dat de pietjes bij mij thuis waren viel het me op dat wanneer er geslapen werd er eentje apart van de andere ging zitten (dit was in het begin bijna altijd Indy). Wanneer ze weer wakker werden trokken ze weer naar elkaar toe en werd er lekker met elkaar gespeeld en gestoeid. En eigenlijk valt me dit heel vaak bij ze op wanneer ik in de ochtend beneden kom (of 's avonds thuis  kom van werken) het is enkel of Indy of Damion die apart zit. Robin (het enige popje) zit eigenlijk nooit alleen (Nickey durf ik niet helemaal te zeggen aangezien ik die toch nog wel een enkele keer verwar met zijn broer Damion maar die is sowieso overdag ook altijd wel in de buurt van Robin).

Nu was ik van de week toen ik 's avonds thuis kwam een pietje "kwijt", dacht de ze lekker bij elkaar zaten maar kwam na nogmaals goed kijken was het er toch 1 te weinig... na goed zoeken bleek die dus aan de andere kant van de kooi te zitten tegen de tralies aan. Nadat ze aan het ligt gewend waren kwamen ze allemaal weer in actie en zaten ze weer bij elkaar.

Nu vraag ik me af is dit normaal (slaap?)gedrag voor grasparkietjes dat er zo eentje apart gaat slapen van de groep?


Petr@

Je hebt parkieten die naast elkaar slapen en andere weer niet. Al mijn parkieten slapen apart.En ieder heeft zijn eigen plek. En 's morgens komen ze weer bij elkaar. Alleen tijdens het dutten zitten ze wel naast elkaar.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Bella2010

Mijn parkietje sliep ook altijd tegen het tralies aan, dus is niet vreemd lijkt me.

Robin en Nickey

Gewoon normaal parkieten gedrag dus :) niet dat ik me zorgen maakte maar was gewoon benieuwd.