Papegaaien bij intratuin

Gestart door petertje, november 14, 2010, 21:30:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petertje

Laatst was is bij intratuin in breda naar de kerstspullen kijken, en toen opeens zag ik een groep mensen met een heleboel tamme papegaaien! Ik vond idt geweldig dus ik bleef een tijdje kijken. De papegaaien waren heel erg tam en ze hadden ook echt hele mooie kleuren. ook zag ik iets heel erg vreemds want iemand was met een schaar in een papegaai z'n veren aan het knippen. Volgensmij waren ze hem aan het kortwieken, maar om dat bij de intratuin doen bij het eetgedeelte vind ik een beetje raar maar toch.

Ook vroeg ik aan iemand met een papegaai in z'n hand hoe lang het duurde voordat hij tam was. En ik vertelde ook dat ik sinds kort ook een parkiete ben en ook volop bezig ben om het tam te maken. Hij zei: Parkieten zijn net als papegaaien prooidieren, ze worden altijd van boven aangevallen, dus als je met je hand van boven naar zijn kop toegaat, gaat hij bijten. Daarom moet je dus altijd via onder naar je papegaa of parkietje toegaan en zou hij dus bijna nooit bijten.

Ik vond dit best wel handige info, ook al wist ik het al. Toch best grappig om zoveel papegaaien bij elkaar te zien en dat ze zo tam zijn.

rowin

hahah leuk he die papegaaien ;)
maar ze hebben enorm veel onderhoud en aandacht nodig. ( het is het wel waard ).
volgens mij worden papegaaien al bij de geboorte tam gemaakt zodat dit veel makkelijker is dan een oudere want ik denk dat je wel weet dat je een papegaai kunt vergelijken met een kind van 3 jaar. Maar ze zijn inderdaad erg leuk alleen wat aan de dure pocket ;) er zijn ook speciaale clubs waarbij mensen bij de zoveel tijd bij elkaar komen met hun papegaai(en) en dan een lekkere bos wandeling maken met ze.
ik hoop je wat info gegeven te hebben. groetjes

petertje

Dankjewel, alleen dat kortwieken in het openbaar vond ik een beetje vreemd