Hoe kan ik mijn parkietje op zijn schommeltje krijgen?

Gestart door petertje, november 14, 2010, 21:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petertje

Hoi, mijn parkietje durft niet op z'n schommeltje, en toen ik hem er een keer heb opgezet bleef hij een beetje voorovergebogen heel stil zitten zonder te bewegen. Volgensmij vind hij het dus een beetje eng. Heeft iemand tips?

Wouter

Gewoon laten hangen, hij zal uiteindelijk vanzelf merken dat het helemaal niet eng is. Het is gewoon even wennen. ;)

haskerpon

Inderdaad, gewoon laten hangen......je parkietje gaat het echt wel leuk vinden.

Kleintjes

Citaat van: haskerpon op november 14, 2010, 22:26:41
Inderdaad, gewoon laten hangen......je parkietje gaat het echt wel leuk vinden.


Of niet natuurlijk. Hier wilde er geen op de schommel maar wel op de touwvlecht die van links naar rechts door de kooi gaat :)

't Is helemaal geen ramp als je parkietje ergens niet mee speelt of niet op gaat. Elk diertje is  immers anders en heeft 'n eigen karakter :) Net als mensen, niet iedereen houdt van house muziek of fransje bouwer.. (gelukkig maar zeg)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

EvelienM

precies, je kunt het niet sturen, mijn parkiet wil niks weten van een schommeltje of een badje, hij heeft zo zijn eigen plekjes, scharrelt veel op de grond, heeft daar veel speeltjes liggen en laat die alle hoeken van de kooi zien bijvoorbeeld. :-) verder wil hij alleen maar badderen onder de kraan onder de straal door hupsend over mijn handen die ik in een kommetje vouw.

R@parkiet

Hallo,
Ik had een paar weken/maanden parkietjes gekregen.
Ik heb er ook een schommeltje hangen, eerst gingen ze er niet op maar een aantal weken later gingen ze er opeens op.
Ik hoop voor je dat ze er bij jou ook opgaan.
Maar ze schommelen eigenlijk niet. (teminste bij mij niet ze zitten er rustig op te fluiten)
Ik hoop dat je er nog wat aan hebt.
GR R@parkiet :D

Ingsu

Ik had inderdaad ook een schommeltje opgehangen waar niemand naar omkeek. Toen pas WEKEN later durfde mijn parkietjes er pas op te gaan en nu slapen ze er iedere nacht op! (En ze zitten er ook een groot deel van de dag). Maar daarnaast heb ik ook wel eens speelgoedjes gehad die écht niet in de smaak vielen, hoe lang het ook in de kooi hing, ze keken er niet naar om! Jammer, maar het gaat er uiteindelijk om dat zij het leuk vinden! Dus die dingetjes heb ik weer uit de kooi gehaald.

Groetjes, Inge