Bouw binnenhok

Gestart door Battlax, november 14, 2010, 15:28:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hmm..
Tja, 't had inmiddels ander touw kunnen zijn, vandaar :)
Lijkt me best groot dat verblijf. Ben echt benieuwd wat de uiteindelijke maat is geworden.

Bedankt voor je edit LB :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Battlax

Tel eens goed het zijn er 8 ;) Wat het manilla touw betreft, dit mag geen problemen geven. Het is een product van bananen bladeren en ik heb het vaker in voliere's zien hangen zonder problemen. Het hok is 1.60 x 1.20 x 0,60, ik kreeg al te horen een beetje krap maar je zou het in reallife moeten zien, de dieren hebben een zee van ruimte. Dus ja ik ben tevreden, de dieren gelukkig wat wil je nog meer :)

parkietengek12

nou ik heb heel aandachtig gekeken maar in het filmpje zijn er toch echt 6 te zien  :-X

Battlax

Het filmpje wel  :D Maar op de foto's niet  ;D

vera1982

hoi Battlax,

mooi bouwsel heb je gecreeerd. heb een gevoel alsof ik naar een slangenterrarium zit te kijken alleen bevat dit terrarium een andere inhoud :)
ik ga ervan uit dat er nog meer speelgoed gaat komen?? lijkt mij nu nog zo kaal.
is het aantal van 8 parkieten niet een typfout? ik zie er toch maar 6 in het filmpje, lijkt mij niet dat 2 zich kunnen verstoppen ;)
veel geniet-plezier van je parkieten in hun nieuwe onderkomen.

groet,
vera

Battlax

Citaat van: vera1982 op januari 02, 2011, 13:04:09
hoi Battlax,

mooi bouwsel heb je gecreeerd. heb een gevoel alsof ik naar een slangenterrarium zit te kijken alleen bevat dit terrarium een andere inhoud :)
ik ga ervan uit dat er nog meer speelgoed gaat komen?? lijkt mij nu nog zo kaal.
is het aantal van 8 parkieten niet een typfout? ik zie er toch maar 6 in het filmpje, lijkt mij niet dat 2 zich kunnen verstoppen ;)
veel geniet-plezier van je parkieten in hun nieuwe onderkomen.

groet,
vera

Tel maar op de foto's, op het filmpje waren het er inderdaad nog 6 :) Wat het terrarium effect betreft :D Laat ik nou ook al 16 jaar slangen houden/kweken en al menig terrarium op deze manier heb gebouwt ;D Het speelgoed zal nog wel aangevult worden maar wil het ook weer niet overdrijven. Ik moet zeggen ze vermaken zich best met zijn allen zo, ik wil ze ook wel wat ruimte gunnen om een beetje te fladderen :)

Kleintjes

Ik heb nog eens goed door de foto's gespit en je hebt echt gelijk: 8 mooie parkietjes :D Ik was de grijze en de lichtgroene vergeten hihihi.

Botsen ze nooit tegen 't raam aan? De voorkant bedoel ik?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Battlax

Citaat van: Kleintjes op januari 02, 2011, 14:38:00
Ik heb nog eens goed door de foto's gespit en je hebt echt gelijk: 8 mooie parkietjes :D Ik was de grijze en de lichtgroene vergeten hihihi.

Botsen ze nooit tegen 't raam aan? De voorkant bedoel ik?

Dit hebben ze op precies te zijn 1x gedaan, ze hebben direct door dat dat niet gaat en doen het dan ook geen 2e keer. De keer dat ze het wel deden is geen ramp, ze kunnen geen snelheid maken om veel schade aan te richten. Kortom het is 99% stofvrij en reduceert het gekrijs tot een aangenaam volume, helemaal goed je hoort ze gezellig kwetteren op de achtergrond 8)

lovesbudgies

Heb helemaal in een deuk gelegen om dat liedje op de achtergrond!

Even een vraag van een terrarium-leek; hoe hou je het zuurstofniveau op peil? Vier kanten dicht, lijkt me zo benauwd!

Battlax

Citaat van: lovesbudgies op januari 02, 2011, 18:02:51
Heb helemaal in een deuk gelegen om dat liedje op de achtergrond!

Even een vraag van een terrarium-leek; hoe hou je het zuurstofniveau op peil? Vier kanten dicht, lijkt me zo benauwd!

In elke zijwand zitten 4 ventilatie gaten van 30mm, 2 boven en 2 onder. In het plafond zitten er ook 4 de ventilatie is uitstekend, het zijn zelfs 6 dichte kanten als je het goed bekijkt. het zuurstofprobleem wat je noemt is te verwaarlozen, er komt al zuurstof genoeg door een gat als het zou moeten... De kunst is om je luchtverversing optimaal te krijgen om te voorkomen dat het muf gaat worden daar binnen. De doorstroming is in ieder geval in orde, geen zorgen dus ;)

lovesbudgies

CiteerDe doorstroming is in ieder geval in orde, geen zorgen dus 

Is dat sowieso in orde, of doe je daar nog iets speciaals voor? En heb je dan weer geen last van tocht?

Battlax

Citaat van: lovesbudgies op januari 03, 2011, 00:14:26
Is dat sowieso in orde, of doe je daar nog iets speciaals voor? En heb je dan weer geen last van tocht?
'

Dit is in orde, gezien ik slangen houdt en deze al helemaal absoluut geen tocht kunnen verdragen weet ik uit ervaring dat dit voldoende is.