Ziek?

Gestart door Heddie, november 14, 2010, 10:27:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heddie

Ik hb zinds een week een jong parkietje van 4 maanden oud.
In heb begin dat hij bij ons was maakte ik mijn veel zorgen om mijn vriendje omdat ik hem niet zag drinken .
Nu hoorde ik van andere leden da parkiet erg weinig drinken en dat ik me hier veder geen zorgen om hoe te maken.
Maar nu maak ik me zorgen om het volgende ,mijn parkietje zit rillerig en met zijn veren pak uit op zijn stok en komt niet in beweging.
Moet ik mijn hierover zorgen maken en zou het een verband kunnen hebben met mijn drink dillema?
Wat moet ik doen?

Heddie

RicoBella

Hoi heddie!

Een parkietje heeft in het begin soms wat moeite met het vinden van zijn waterbakje. Ook is het lastig te zien of je parkietje wel of niet drinkt want dan moet je er al de hele dag bij staan. Ik zette in het begin een bakje op de bodem van de kooi met water. En als je zelf in de buurt bent kun je ook best een badje met water aan de kooi hangen. Daar kunnen ze dan wat makkelijker drinken, en als ze wat meer gewend zijn komt dat vanzelf wel uit het reguliere waterbakje.
Wat je zegt over de houding van de parkiet: Het hoort een beetje of je parkietje ziek is. Is ie de hele week al zo, of pas sinds een paar dagen? Eet hij goed? Is hij actief of slaapt hij veel? Fluit ie ook? Ik kan moeilijk inschatten wat er aan de hand is, maar als je het niet vertrouwt echt naar de dierenarts gaan! Natuurlijk moet een parkietje altijd eerst even wennen, maar wel tot zekere hoogte. Heb je een fotootje van je parkietje?


Heddie

Mijn parkietje doet dit sinds vandaag.
Hij kijkt wel goed uit zijn ogen en kijt rond.
eten heeft ie nog niet gedaan vandaag
Hij zit nog steeds bol op zijn stok ,er is weinig beweging in te krijgen.
ook heb ik hem nu berplaatst even weg bij het raam