Droogt langzaam op na badderen

Gestart door Vogelliefhebber, november 13, 2010, 12:37:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogelliefhebber

Hallo,

ik neem mijn 2 parkietjes altijd mee in de douche, zij vinden dat heel erg leuk en lopen altijd onder de straal door, maar ik heb een vraag:
De ene parkiet droogt na 5 minuutjes al op en is dan helemaal droog, terwijl mijn andere parkiet helemaal niet snel droog word,
die blijft een half uur tot een uur lang nat.. hoe kan dat?

groetjes,

               Vogelliefhebber

Mars

#1
Er kan verschil in de veerstructuur zitten: je hebt parkietjes met wat kortere en wat langere veertjes. De langere drogen dan wat langzamer.
Verder kan er verschil zijn in het bol zetten van de veertjes (meer lucht is sneller drogen, vergelijk het maar met haar in een staart of los haar, dat laatste droogt ook veel sneller), of in de activiteiten van het parkietje na het douchen: beweeglijk zijn en bijvoorbeeld vliegen zorgt er voor dat veertjes sneller drogen. Ook weet ik niet of beide even nat worden.

En dan is er nog een laatste wat ik me kan bedenken: parkietjes poetsen hun veertjes met een soort van water afstotend vet. Misschien dat het ene parkietje beter beschermd is dan het andere?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Vogelliefhebber

De ene maakt zich wel vaker schoon dan degene die langer nat blijft..
Maar ik weet wel bijna zeker dat ze even nat worden want ze lopen altijd achter elkaar aan onder de douche haha

In ieder geval bedankt  ;D
Dan hoef ik me als het goed is geen zorgen te maken :)

Groetjes
            Vogelliefhebber