gekortwiekt

Gestart door janet simone, september 27, 2005, 13:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janet simone

hallo parkiet liefhebbers,

Ik heb zelf vorige week een 7week oude parkiet bij een kweker aangeschaft.
En ook ik werd overruled door de kweker om toch zeker te kortwieken i.v.b.m. het tam maken van onze puck. Ik heb nog een second opinion gevraagd bij een dierenwinkel die het toch ook een goed idee vonden. Ik bleef er onzeker over. De dag dat ik puck ophaalde had de kweker dit kortwieken nog niet gedaan waardoor ik het verhaal vertelde van de dierenwinkel tot waardoor de kweker mij vroeg dus je vertrouwde mij niet?
Ik heb het laten doen. Had ik nu mijn intiutie maar gevolgd en ook nog op deze site gekeken maar ja ik ben niet zo goed met internet en echte vogelliefhebbers heb ik niet in de buurt. Ik ben nu volgens de regels van de site bezig met het tam maken en het gaat redelijk misschien wil ik wel te snel het vertrouwen van onze lieve puck winnen. Gelukkig heeft Puck geen bloedende taferelen gehad maar door dit lezen van al die verhalen krijg ik een gevoel wat moet ik nu. Ik wil het graag goed doen maar als ik dit lees heb ik al niet een goede start gemaakt. Wie kan mij raad geven waar ik weer mee verder kan want puck heeft nu al mijn hart veroverd en ik wil het graag goed doen.

groetjes janet

Chantalleke

Hallo Janet Simone,

Helaas zijn er inderdaad nog steeds mensen die hun vogeltje laten kortwieken omdat ze niet zo goed weten wat het nu precies inhoud. Voel je niet schuldig! Je hebt je laten overweldigen door de mening van de kweker en mensen in de dierenwinkel. Bedenk maar dat het een goede leer voor een volgende keer is.

Voor nu met Puck. Volg gewoon de tips op de site op. Puck wordt echt wel tam en zal echt wel van je gaan houden.  ;) Geduld is hier het sleutelwoord. Als Puck straks zijn eerste jeugdrui krijgt is de kans groot dat zijn vleugels gewoon weer aangroeien en heb je straks een vliegend vriendje  :D

Veel geluk met je kleine Puckie!
Groetjes,
Chantal

bea

#2
Hoi Janet.

Ook ik heb die fout begaan en geluisterd naar alle goeie raad en dus de vleugeltjes laten knippen van Coco .
Maar echt het komt allemaal goed als je de regels van het tam maken verder hier op volgt echt.Ons parkietje heeft nu zijn eerst rui gehad en is nu ongeveer 6 maanden oud hij vliegt als de beste en komt regelmatig op mijn hoofd of schouder zitten. Zijn kooi staat de hele dag open ook als ik niet thuis ben alleen s nacht s doen we hem dicht .Als ik hem roep van kom maar dan is die er gelijk en gaat ie lekker zitten kletsen op mijn schouder hij zegt al heel veel dingen na zoals kom maar lieve vogel coco kusje bierrrrrrrrrrrrtje  foutje bedankt  heb ik zin in  echt heel leuk hoop dat ik je met dit verhaal wat op beurrrrr.Bovendien  heb ik heel veel speeltjes in de kooi met belletjes dat vinden ze erg leuk en blaadjes van de paarde bloem is die helemaal gek van .

Groetjes van Bea en Coco

*knip*

Geen foto's/plaatjes in je berichtje plaatsen aub.
Lees maar eventjes de forumregels door:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=326
Groetjes, Sonja.