Grasparkiet gestroven aan???

Gestart door Sven, november 23, 2010, 14:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

Hallo iedereen,

Ik had nu mijn grasparkiet bijna 6 jaar toen hij zonet (2 uur geleden) is overleden. Ik heb heel erg veel aan Rokko gehad de laatste tijd. Opa en oma gestorven en dan lig je 's avonds in je bed naar het vrolijke gekwetter te luiteren van hem. Veel grappige kapriolen uitgehaald en vaak onhandig doen. En dan is het ineens afgelopen.
Ik ben benieuwd waaraan hij is overleden, want hij heeft geen 'normale' dood gehad zoals dat bij de Goulds van mijn pa gebeurde (het geen voortekenen krijgen van het beestje en dan ineens beneden in het hoekje van de kooi vinden.)
Dit zijn de rare kenmerken:
- Een half jaar geleden, een redelijk zachte bol buikje is groeiende. Voor zijn voorpoten en onder zijn borstkast. Daartussen. De huid was roze en kon het wel een beetje indrukken. Dit vond hij niet fijn.
- Het buikje werd een buik, maar bleef zacht en kon 't nog wel een beetje indrukken. Hij vond het nog steeds niet fijn.
- Af en toe moest hij een beetje braken (er kwam diezelfde vloeistof naar boven als die vloeistof die hieronder is beschreven alleen dan veel minder.)
- Vanochtend viel hij van zijn stokje. Ik schrok er wakker van. Uit zijn kooi gehaald en onder een warmtelamp gezet. Hij heeft daar de hele tijd (ruim 3 uur) zitten bibberen en niet bewogen.
- En toen lag hij daar..... overleden..... Maar hij lag in een slijmerige, vochtige, licht doorzichtige, wittige vloeistof (1 a 2 ml) die via zijn mond en neus naar buiten was gekomen. Het was erg akkelig!!!! :'(
- Zijn buik was ineens een stuk kleiner. Dit heeft dus waarschijnlijk in zijn buik gezeten dat ik als dat dik buikje had aangezien die hele tijd.

Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn??? :( :o

parkietengek12

geen idee maar waarom ben je in vredesnaam niet naar de Da of beter zelfs de VA gegaan?!
Gecondoleerd

Sven

#2
Citaat van: parkietengek12 op november 23, 2010, 15:12:27
geen idee maar waarom ben je in vredesnaam niet naar de Da of beter zelfs de VA gegaan?!
Gecondoleerd

Dank je wel!!

Ik ben met Rokko 4 maanden geleden naar de kweker gegaan waarbij ik hem heb gekocht. Hij zei dat het drie dingen kon zijn. Een kwaadaardige tumor, een goedaardige tumor of een vetbult.

Als het een tumor was, dan was de bult al te groot, zei hij. Ik kon dan alleen maar hopen op een goedaardige, want daar zou hij nog wel even mee door kunnen.
Als het een vetbult was, dan zou het wel weer wegtrekken. Maar het trok niet meer weg....... :(

Maar een goedaardige of kwaadaardige tumor kan het ook niet zijn omdat zijn buikje ineens kleiner was toen ik die plas vloeistof onder hem vond. Lelijk gezicht!! Ik gun jullie dit allen niet mee te maken!!!!!

Ik zit dus met de vraag wat dan het wel kan zijn mocht dit bij een andere parkiet ook gebeuren.....

lovesbudgies

Citaat van: Sven op november 23, 2010, 17:33:56
Ik ben met Rokko 4 maanden geleden naar de kweker gegaan waarbij ik hem heb gekocht. Hij zei dat het drie dingen kon zijn. Een kwaadaardige tumor, een goedaardige tumor of een vetbult.

Of de megabacterie, of KDS, of, of, of.... 
Het zou van alles kunnen zijn geweest, er zijn echt niet maar 3 opties.

Ga jij, als je een dikke bult op je buik krijgt, daarmee langs je verloskundige van vroeger? Nee toch zeker, dan ga je langs de huisarts.
Dat hoor je met een zieke parkiet ook te doen, daarmee ga je langs een goed opgeleide vogeldierenarts.

Je had Rokko waarschijnlijk veel leed kunnen besparen als je gewoon naar de dierenarts geweest was, misschien hadden ze hem zelfs
kunnen genezen. Ik vind het onbegrijpelijk dat je hem een half jaar ziek hebt laten zijn in zijn kooitje totdat hij doodging.

De enige manier om erachter te komen waaraan hij is gestorven is door sectie te laten plegen. Door een vogeldierenarts.

EvelienM

allereerst gecondoleerd, erg vervelend voor jou, maar vooral voor je parkietje. zo te zien heeft ie wel geleden, ik ben het wel eens met bovenstaande reactie. mijn parkiet had ook 2 vetbulten en door juiste, aangepaste voeding, antibiotica en lugol (voor zijn schildklier) is hij er weer helemaal bovenop gekomen. maar alleen een goede vogelarts kan een juiste diagnose stellen. teruggaan naar de kweker is niet goed, denk je nou echt dat die objectief zijn? sorry, nogmaals, heel erg vervelend voor je, maar ik denk inderdaad dat je enig leed voor je parkiet had kunnen voorkomen.

Sven

Als ik dit zo hoor heb ik wel een HELE GROTE gruwelijke vergissing begaan door alleen op de kweker te vertrouwen  :-[
en dan snap ik jullie felle reactie zoals hierboven staan wel. DAMN!!!!!!!!:@...... ik had het kunnen voorkomen........ :'( :'( :o :( >:( >:(
Ik voel me schuldig!!!
Ik trek hier een les uit.....