Eigeel of eiwit?

Gestart door chico2, november 12, 2010, 00:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico2

Hoi,

even een kort vraagje.
Mag een parkietje eigeel of eiwit?
Wilde even weten of dit schadelijk was voor hem.

Groetjes Saskia

vera1982

hoi saskia

Mijn 2vparkieten zijn gek op eigeel met beschuit.
Ik kook 1x in de week een ei hard. Haal het eigeel daarna eruit prak dit met een half beschuitje en een klein schepje van hun eigen zaadmengsel.
Ze zijn er een tijd mee bezig om alle lekkere dingen eruit te halen.
Ik ga ervan uit dat jou parkiet dit ook wel lekker vindt gezien het lekker ruikt. Parkieten hebben een goed ontwikkelde geurorgaan.
Succes ermee.

Groet,
vera

Mars

Je mag het beide geven, geen probleem. Met een beschuit geprakt schijnen wel veel parkietjes lekker te vinden (die van mij alleen niet, hihi).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Geertje

Ze krijgen het van mij beide.. dus Geel EN wit.
En ik prak de verpulverde schil er ook doorheen. Nadat ik de schil nog even 2 minuutjes in de magnetron heb gedaan.

Wat je ook eens zou kunnen proberen is niet prakken.. maar gewoon een half ei, hard gekookt, met schil en al aanbieden. Leuke bezigheid voor ze.

Toch liever prakken? Dan kun je eigenlijk van alles toevoegen; paar druppeltjes kwark, verkruimeld beschuit, beetje brinta met wat roosvicee, of wat geraspte appel etc..

Je kan met ei echt alle kanten op.

Succes!