Lamme Teen, Slecht Klemmen

Gestart door Tijnie, september 27, 2005, 19:53:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijnie

gedag allemaal,

ik heb Yago nu ongeveer 4 weken. alles gaat prima, hij kwetterd, eet, is handtam en speelt af en toe al met wat dingetjes. piccobello dus.

toch heeft Yago wat gebreken. Hij heeft nauwelijks een staart (die wel steeds langer wordt) en is dus al een beetje uit balans. Dan komt er ook nog bij dat hij maar 3 teentjes gebruikt per pootje. of naja de rechter gebruikt hij soms wel soms niet. maar met z'n linker pootje gebruikt hij maar 3 tenen. de binnenste teen aan de achterkant ligt er vaak een beetje bij.

dit maakt Yago een beetje onhandig. hoewel het steeds beter gaat klemt hij het pootje nog steeds niet helemaal goed. we hebben nu stokken van verschillende diktes erin gehangen (van normaal naar best dun) en je ziet bij het rechterpootje wel verbetering maar de linker niet.

heeft er iemand mss nog tips? ik zat te denken dat het komt door z'n nagel die al wat lang is, maar hij had het al vanaf het begin dus dat lijkt me niet (zandhulsjes proberen?)

groetjes, Matijn

vlekje

De zandhulsjes die jij denk ik bedoeld raad ik je uit eigen ervaring af. De vogel kan zijn snavel er erg aan beschadigen! Omdat hij ook met z'n snavel natuurlijk langs de stokjes gaat vaak(waar de zandhulsjes overheen zitten), komen er allerlei krasjes op de snavel. Dat is natuurlijk over langere tijd niet prettig voor de vogel.

Safrena

Hey Martin

Zoals vlekje al zei zandhulsjes zijn niet zo goed voor de pootjes die kunnen wondjes veroorzaken die dan kunnen gaan ontsteken.

Verschillende diktes van takken is heel goed maar zorg er voor dat ze niet te dun zijn er mag gerust een dikkere tussen zitten waar je parkietje zijn pootjes niet omheen krijgt.

Als je parkietje een lange nagel heeft kun je toch best even langs de dierenarts gaan om deze toch te laten knippen. ;)
Je kan dan misschien ook even naar het pootje laten kijken waarom je parkietje die ene teen niet gebruikt ;)

vele groetjes