Wat vinden jullie van Happy

Gestart door inge, november 11, 2010, 19:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Hallo, wou even wat advies vragen over Happy die volgens mij een kruipertje is?
Hij heeft ook soms zo een rare houding?
Is altijd al zo verschillend geweest met de andere ,willen jullie eens jullie mening geven aub?
Alvast bedankt de foto,s volgen hopelijk met een volgend berichtje want het lukt me niet ze samen met het mailtje te versturen!!
De laatste is wel toen hij juist zijn veren schudde.

Groetjes, inge

Sorry maar wil er nog 3 foto,s bijzetten maar lukt niet meer,  komt op er is een fout opgetreden?
Heb al meerdere keren opnieuw geprobeerd  maar gaat niet , probeer straks nog een keertje!

foto's happy

Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

[verwijderd door de beheerder]

inge

nog wat foto,s

[verwijderd door de beheerder]

Joyce

Waarom denk je dat hij een kruipertje is? In eerste instantie lijkt hij niet echt een kruiper (ik zie namelijk staart- en vleugelpennen), maar ik kan het mis hebben. Hij zit wel wat bol (zeker op de laatste foto). Als hij vaker zo zit dan zou ik eens langs een vogelarts gaan, want het lijkt me dat hij dan ziek is. Veel succes ermee.

Groetjes, Joyce.

lovesbudgies

Het is geen kruipertje, maar op de laatste foto ziet Happy er allesbehalve blij uit.
Hij zit bol en ziet er ziek uit.
Ik zou ook even met hem langs de dierenarts gaan.

inge

hoi, je vroeg waarom ik denk dat het een kruipertje is, wel omdat hij steeds zijn staartje verliest .
Deze avond weer zijn staartje uitgevallen ,wil er een foto van plaatsen maar lukt niet. Ligt dat aan mij soms lukt het wel en soms niet!!
Vindt het jammer want nu kunnen jullie niet oordelen probeer straks nog wel eens.
Hopelijk kijken jullie dan nog?
Alvast hartelijk dank

                    groetjes, inge

inge

HAPPY ZONDER STAART

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Hoe vaak is steeds? Een parkietje kan 2 keer per jaar zijn staart verliezen door een flinke rui. Meestal zijn dan niet meteen alle hoofdpennen weg, maar het kan wel.
Verder zien zijn vleugels er prima uit en zie ik op de eerste foto's niets raars.

Maar zoals LB als schreef de 3 foto geeft geen goed gevoel en als je parkietje nu zo zit, dan kun je het beste zo snel mogelijk langs een dierenarts.
Maar je schrijft zelf ook dat hij toen net zijn veren schudde.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Ah, de derde foto is de foto waarbij hij zijn veren schudt? Omdat je vijf foto's wilde plaatsen had ik daar even niet bij stil gestaan.
Plaats alleen foto's van hoe hij normaal zit en geen 'actie' foto's want die geven een verkeerd beeld.

inge

Hoi, nee hoor sorry die foto van toen hij met zijn veren schudde kreeg ik er niet op!! Dus de derde is zoals hijj vaak zit !!
Sorry maar heb veel problemen met foto, s erop te plaatsen!! Soms lukt het, soms niet  jammer!!
Wat betreft hoe vaak hij zijn staartje verliest, wel denk dat hij het nu ingeveer 2 maanden had en is gisteren weer uitgevallen, we waren net blij toen het weer aan het groeien was en meestal als hij zover geraakt begint het opnieuw uitvallen, verliezen?Mijn andere grasjes hebben dit niet hebben zelfs een superlange vindt ik ofwel denk ik dat omdat die bij Happy niet zo is?Klopt dat of stel ik me dat voor dat zijn vleugeltjes kleiner zijn dan bij andere grasjes, en  hebben jullie een idee als het geen kruipertje is waarom hij nogal vaak van zijn stok valt(gebeurt bij de andere ook niet)? Sorry voor de vele vragen maar ben nogal bezorgd of is dat wat overdreven heb een klein hartje wat betreft dieren en zeker voor die die het wat moeilijker hebben dan de andere!! Mischien maak ik me te rap zorgen? Alvast hartelijk dank voor de moeite die jullie nemen!!!!!!!!!!!

                         Groetjes, inge

Moppers

Als hij vaak zo zit als op die foto waarop hij bol zit, dan vind ik het niet zo vreemd dat hij van zijn stokje valt. Zieke parkietjes zijn zwak. Als ik hardstikke ziek ben, dan lukt het mij ook niet om de hele dag rechtop te staan.

Dat staartje, tja, zo ziet mijn Bloem er sinds 1,5 maand ook uit: haar 1e rui na de overschakeling op pellets was vrij heftig, daarbij verloor ze al haar staartveertjes. Inmiddels zijn die alweer aan het aangroeien (haar staart is nu zo'n 3 cm), maar dat duurt wel even. Het aangroeien van nieuwe veertjes gaat niet van de ene op de andere dag. De verlaagde weerstand door ziekte zal er bij Happy ook niet positief aan bijdragen.

inge

Hoi allemaal,Happy is naar de vogelarts geweest en heeft de milde vorm van kruipersziekte :(
Zijn vleugels zijn helemaal in orde,het is juist aan zijn staart dat het steeds mis gaat .
Het was geleden van november dat hij weer zijn staartpen verloor ,terug gegroeid en sinds 2 weken geleden terug uitgevallen!
Maar ben blij dat ik geweest ben ,er is niets voor te doen maar wist het niet zeker dat het dat was  je weet maar nooit.
Voor de rest is hj wel altijd tevreden en dat is ook veel he, zijn kooi is al een tijdje aangepast dus hij kan evengoed oud worden :-*
Heb hem ook een sleepy teepe gekocht maar kruipt er niet in volgens mij moet je dat dan van kleinsaf gewend maken ?
Zo wou het jullie toch even laten weten.
Och ja heb vorige week pellets besteld van Harrissons geef nu xtravital maar de vogelarts was er niet zo voor!
Gewoon het zaadvoer blijven geven maar afgemeten dat doe ik nu al een tijdje.
Vroeger vond ik het zielig omdat ze zo weinig zouden krijgen,nu denk ik er anders over gezondheid gaat voor!!!!
Dus.... eerst potje leegeten :D

parkietengek12

Happy lijkt echt heel erg op Elmo zeg  ::)
Goed dat je naar de VA bent geweest en gelukkig is het de milde vorm en zou hij dus heel af en toe goed kunnen vliegen....
Ik weet wat het is om een kruipertje te hebben want mijn Tweety heeft dit ook gehad en hij had de ruige vorm ervan...
R,I,P tweety  :)
Maar ik hoop voor jullie dat Hij ooit eens geneest van deze vreslijke rot aandoening  :'(
Veel plezier nog met Happy xd

inge

Dankjewel ;) ja ben blij dat ik naar de vogelarts geweest ben!
En van allemaal is hij de liefste hopelijk mag hij nog lang bij ons blijven ,hij wordt deze zomer 2 jaar.
Groetjes