Hij reageert niet.

Gestart door chico2, november 10, 2010, 23:36:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico2

Hoi allemaal,

Ik heb net een week een parkietje.
en een week bezig met oefenen met de hand in de kooi en ook al met trosgierst.
Maar als ik met mijn parkietje tegen de avond oefen toont hij helemaal geen interesse in de trosgierst.
Hij lust het wel als het in zijn etensbak ligt.

Bij sommige forumleden lees ik wel eens dat de parkiet soms al na een week of soms nog zelfs korter uit hun hand eten.
Het komt misschien een beetje ongeduldig over, maar wil graag weten of ik op de goede weg ben en hoe ik hem kan laten interesseren voor mijn trosgierst.

En kan iemand mij tips geven over hoe ik hem fruit en groenten kan laten proberen te eten?
Want heb werkelijk waar geen idee.

Groetjes Saskia

Mars

Probeer de trosgierst ook eerst eens op andere plekken in de kooi aan te bieden (dus niet alleen etensbak, waar het eten 'hoort' te zijn).
Verder vind ik 1 week als uitgangspunt om uit je hand te laten eten echt heel sterk. Bij mij is het eigenlijk nooit binnen 3 weken gelukt, tenzij een vogel van schrik een hap nam (maar dat telt niet).

Rustig aan dus.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Grungirl

Bij mij leek het ook super lang te duren
Ik werd vaak gewoon straal genegeerd, alhoewel zo voelde dat.
Gewoon blijven proberen hij komt vanzelf

petertje

Bij mij ging mijn parkietje in 3 dagen op mijn vinger zitten... Niet vrijwillig maar toch.

Duffy

Citaat van: petertje op november 13, 2010, 18:21:56
Bij mij ging mijn parkietje in 3 dagen op mijn vinger zitten... Niet vrijwillig maar toch.
"Niet vrijwillig, maar toch"? Hoe red je dat dan?  ???

Mijn nieuwe vogeltje snapt ook nog maar weinig van die trosgierst, sowieso alles behalve zaadjes ziet ze niet als eten. Maar een paar zaadjes op je hand doen bij mij dan wonderen... Ik heb het geluk een andere tamme vogel te hebben en ze doet hem redelijk na.  ;D

haskerpon

Gewoon blijven proberen, zoals eerder genoemd.
Elkaar leren kennen, vertrouwen krijgen en het tam maken van een grasparkietje heeft toch wel wat meer tijd nodig.
Geduld!

En zeker niet gedwongen op je hand zetten, lijkt mij averechts te werken
in de vertrouwensband die je graag wil opbouwen met je grasparkietje.

Succes, heb vertrouwen in je parkietje.....dan gaat het echt wel lukken  ;)