Computerspelletje met parkietjes

Gestart door Moppers, november 10, 2010, 16:46:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Via livejournal kwam ik op de site van een computerspelletje waarin grasparkietjes de hoofdrol spelen. De site is in het Duits, volgens mij het spel zelf ook. Als ik het goed heb begrepen is deel 2 van het spel (dat trouwens Secret of Budgegeria heet) in ontwikkeling, deel 1 is wel te downloaden (gratis). Ik heb de screenshots bekeken en de layout van het spel komt me bekend voor, ik ben ooit een spelletje gespeeld waarin je met verschillende poppetjes tegelijk allerlei quests moest uitvoeren, het ziet er naar uit dat het ongeveer hetzelfde is (misschien wel andere quests) maar dan met grasparkietjes in plaats van poppetjes.

De link naar de site: http://www.budgegeria.de/index.php
Ik ga zo deel 1 downloaden en eens uitproberen, ik laat wel weten hoe het is.

Gerja


Moppers

Ik heb het spel gisteravond ruim 3 uur gespeeld (ben nog niet klaar), en het is superschattig! Een groep grasjes wordt uit de gewone wereld 'gezapt', raakt elkaar kwijt, moet elkaar vinden, moet de wereld waarin ze terecht zijn gekomen redden, een redelijk standaard plot dus. Erg leuk is dat die wereld bewoond is door allemaal andere grasparkieten. Als een van je 'helden' een volgend level behaalt, dan hoor je een parkietentwiet, ook bij andere aspecten zijn er echte parkietengeluiden gebruikt.
Ook erg leuk: er wordt her en der advies in het spel gebruikt (de gevolgen van een spiegeltje, vergiftiging door het eten van de ficus).

Met een Duits-Nederlands woordenboek erbij kom ik er redelijk goed uit. Erg handig is dat je bij essentiƫle conversaties bijvoorbeeld de vraag krijgt of je het hebt begrepen, zo weet je dat dat belangrijk was en kan je het indien gewenst nog een keer doorlezen. Veel conversaties zijn meer voor de leuk dan van belang voor het spel, en bij veel conversaties is de grote lijn er ook vrij makkelijk uit te halen (voor iemand met mijn niveau van de Duitse taal, dwz ik heb 2 jaar Duits gehad op de middelbare school ruim 10 jaar geleden en 1 a 2 keer per jaar ga ik naar een festival in Duitsland).

Kortom: ik vind het erg leuk. Ik ben alleen sinds gisteren mijn hersens aan het breken voor de naam van het spel waarop het gebaseerd is en ik kom er maar niet op. De maker van Budgegeria is helaas niet zo netjes geweest het ook maar ergens te vermelden.

Gerja

Heb net even het spel gespeeld maar snap het niet echt. Zal ik maar een Duits-Nederlands woordenboek gebruiken. Verder ziet het er mooi uit.

Caradow


marquancez

het is jammer dat het duits is want dat kan ik echt niet :p