Tjoepie drinkt niets..

Gestart door Heddie, november 07, 2010, 21:10:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heddie

Hallo allemaal..

Ik hen zinds afgelopen woensdag een jong parkietje gekocht.
Alleen heb ik mijn lieve vriendje nog niet zien drinken.
Hij eet en hij  begint nu ook met geluidjres maken, maar drinken.......
Ik ben terug geweest naar de winkel waar ik hem heb gekocht ,zijn zeggen dat ik hem misschien even met zijn snavel in zijn drink bakje moet dopen.
Niet echt een prettige ervaring voor een vogeltje denk ik.
Maar dit haalde ook niets uit wat moet ik  nu doen ?
hopenlijk heeft er iemand een tip.

lovesbudgies

Parkietjes drinken maar weinig, ze kunnen zelfs wel 13 dagen zonder water.
Je hoeft dus niets te doen, hij weet waar het water is dus als hij dorst heeft vind hij het zelf wel.
Waarschijnlijk heeft hij allang wat gedronken op een moment dat je er niet bij was.

Wouter

Een parkiet drinkt over het algemeen niet zoveel. Ik heb de helft van mijn parkieten (waarvan ik sommigen al meer dan 3 jaar heb) nog nooit zien drinken, maar toch weet ik dat ze gedronken hebben.

Een parkietje met zijn snavel in het water dopen, dat klinkt niet erg diervriendelijk en ik hoop dat je hem niet vastgepakt hebt en letterlijk zijn kopje in het water gestopt heb. Zo ja, nooit meer doen. Een parkietje moet je nooit vastpakken als het niet noodzakelijk is.

En nog een tip: dierenwinkels geven redelijk vaak minder goed advies. Het is beter als je op dit forum om advies vraagt. Ook als je parkietje ziek is, moet je niet naar een dierenwinkel gaan, maar hier om advies vragen en als je het niet vertrouwt uiteraard z.s.m. naar een vogelarts.

Heddie

Nee de tip van de dieren winkel leek mij ook niet erg diervriendelijk nee.
Ik ben vandaag de heledag thuis geweest en heb hem niet zien drinken dat was bij maar voorgaande pariekjes anders..
voor de zekerheid bel ik morgen nog even met de dierendokter.
Bedankt voor de reakties het stelt me erg gerust. Heddie

Mars

Ik zou me er geen zorgen om maken hoor! Het kan zeker geen kwaad als ze niet of nauwelijks drinken. En je weet ook niet wat hij 's nachts doet.
En misschien kun je het op een andere manier oplossen door hem nu groente en fruit te gaan leren eten, daar zit ook veel vocht in.

Een stukje ophangen met een knijper op zithoogte en dan maar afwachten (soms dagen lang, wel steeds verversen natuurlijk).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Heddie

Ik heb net met 3 verschillende dierartsen gebeld en wat de meest van jullie al zeiden klopt ...parkietjes drinken erg weinig en misschien op momment dat ik er zelf niet bij ben .
Wel moet ik haar gedrag en lichaamshouding in de gaten houden  voor het geval dat tjoepie echt niet drinkt.
En er werd mij geadviseerd om wat roosvice door het drink water te doen,dit moeten parkieten heel erg lekker vinden.
Heel erg bedankt voor de reaktie erg fijn!!!

Heddie en Tjoepie