Rijden en voer opgeven op een speeltje

Gestart door Evelien, november 06, 2010, 10:20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evelien

Hallo allemaal,

de titel zegt het al! Ukks is nu een jaar oud en heeft de laatste tijd heel erg veel behoefte aan rijden, zo heftig dat hij steeds bijna van de kooi afvalt! Nou vind ik dat op zich geen enkel probleem, maar hij geeft daarbij ook voer op (als in de hele muur achter de kooi zit onder!). Zijn favoriete speeltje om op te rijden en voer aan op te geven is een groen touwtje.
Wat is wijsheid? Hem een nieuw speeltje geven om hem af te leiden of hem juist zijn gang laten gaan?

Bedankt!

chippie

Heey Evelien,

Heeft jouw parkietje ook een vriendje/vriendinnetje?
Ik denk namelijk dat hij daar erg veel behoefte aan heeft.
Dus ipv een nieuw speeltje zou je misschien een parkietje erbij kunnen kopen?

Gr.
Judith

EvelienM

Mijn parkiet heeft dat ook, ik lach me er rot om, natuurlijk ziet hij in speeltjes andere vrouwtjes, ik had altijd een lading speeltjes op de bodem van de kooi liggen, dopjes van frisflessen, kurken van wijnflessen, een BOB sleutelhanger, kleine balletjes met belletjes erin, hij wipt overal op. Ik ben van mening dat je niet altijd een partner voor je parkiet hoeft te kopen als hij zulk (natuurlijk) gedrag vertoont. Zolang je hem zelf genoeg liefde en aandacht geeft.

Sjaakie

Ik sluit me helemaal aan bij Evelien! Mijn 'dumpparkiet' Einstein (was van mijn broer)  :P rijdt ook wat af op zijn speeltjes. Toen Sjaakie nog leefde deed hij het ook, toen was het ook een vorm van dominantie. Toen Sjaakie namelijk overleed heeft Einstein een week of 6 niets meer gedaan. Nu is Einstein nog meer gefocussed op ons en het spelen met ons en begint hij weer met dit 'natuurlijke' gedrag. Het is een heerlijk vrolijk mannetje en krijgt genoeg aandacht van ons. Wij laten hem ook alleen.

chippie

Oké, dan heb ik toch duidelijk een andere mening.
Ik vind het totaal niet gezond & niet natuurlijk.
Een parkietje heeft een vriendje nodig.

Evelien

Bedankt voor jullie reacties! Ukks heeft een vriendje. Nube, de oudste, moet niet zo heel veel hebben van dat actieve gedoe van Ukks :D!
Ik zal onze oude parkietenboom weer eens uit de garage halen, misschien moet Ukks eens wat nieuwe speeltjes ontdekken en op die manier zijn energie kwijtraken!