speeltje niet goed?

Gestart door parkietengek12, november 04, 2010, 20:13:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietengek12

Hoi,

Elmo heeft in zijn kooi al zijn hele leven een speeltje met een glimmend belletje. hierin ziet hij denk ik ook zichzelf een beetje en is helemaal gek op dit speeltje. maar als ik met mijn vinger in de kooi kom dan doet hij nooit iets  tenzij hij naast het belletje zit. dan pikt hij. IK heb net het speeltje eruit gehaald om even schoon te maken en dacht laat ik nu eens proberen op te laten stappen. en hij deed dit nu zonder te pikken ??? Kan ik anders een ander speeltje op die plek hangen en dit speeltje dan buiten zijn kooi hangen?

Valarm :S hij pikt nog steeds. kan iemand dan zeggen hoe ik dit afleer? Want negeren, boos aankijken werkt niet. Hij doet het ook uit agressie lijkt het. Ik kom met mijn vinger, dan haalt hij echt uit. Stapt hij gewoon op, geef ik hem een beloning en zet hem terug. Dan pikt hij weer even lekker in mijn vinger en dan als ie klaar is haal ik mijn hand eruit  ??? Ik snap er geen ene drol van :-\

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

parkietengek12

ik heb hem nu even lang bekeken.
Hij stoeit letterlijk met z'n belletje. en doet ook aggresief... hij vind belletjes heel euk en speelt ermee maar doet ook aggresief tegen mij  :'(
Het rare is alleen als ik met m'n vinger in de kooi kom odet hij gewoon en soms pikt hij.maar niet alleen tegen mij, hij geeft z'n belletje er ook van langs! Ik snap het even niet meer ???

EvelienM

ik denk dat ie t belletje als zijn "partner" ziet, als je in de buurt komt zal hij je pikken, maar als je gewoon met je hand in de kooi komt niet. althans, dat heb ik ook, is nou eenmaal zo, mijn parkiet is alleen en ziet zijn speeltjes als zijn vrouwtjes, ik neem het voor lief dat ie me af en toe bijt als ik zijn favoriete speeltjes ga schoonmaken, soms pak ik ze ook af en gaat ie er achteraan en maken we er zo een spelletje van. lekker hitsig wordt ie daarvan, haha!

parkietengek12

haha, dan heeft Elmo 2 partners (belletjes). Oké, dan weet ik wat het is. Alleen is hij jammergonoeg niet zo verzot erop dat hij ze volgt.

EvelienM

ow dat is dan weer jammer. mijn parkiet gaat vooral achter dopjes aan van frisflessen die ik op de bodem van de kooi heb liggen, de groene en gele dopjes vooral. ik denk dat het een kwestie van accepteren is, zit hij wel eens rond te scharrelen op de bodem van de kooi? ik geef m zoveel mogelijk speeltjes (allemaal vrouwtjes) zodat ie gewoon lekker druk is en zich goed bezig houdt, haha. ik lok m wel eens met zijn speeltjes uit de kooi en leg de speeltjes dan snel weer terug. dan is hij gewoon rustig, bijt niet en gaat lekker bij me zitten kletsen en slapen.

parkietengek12

ok, nee Elmo komt eigelijk nooit op de grond. ook is hij overal bang voor :(
Stukje fruit is eng, rozijn is eng. alles is eng ::)

Als hij uit de kooi komt wilt hij meestal ook heel snel weer terug als ik me ermee bemoei. hij komt wel op vinger en alles maar gaat dan gelijk naar kooi  :'(

Geertje

Parkietengek,

Heb je wel eens geprobeerd hem samen met het speeltje uit de kooi te halen?
Als hij zo bezitterig/ beschermend doet over dat speeltje, zou ik het eens buiten zijn kooi hangen op een voor hem makkelijk bereikbare plaats.
Dik kans dat hij er in no time naast zit... 

Lekker dicht in de buurt van jou bijvoorbeeld  ;D