mannetje verstoten

Gestart door peet, november 03, 2010, 13:21:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

peet

Ik hoop dat er iemand is die ons een goed advies kan geven. Sinds februari dit jaar hebben wij 2 parkietjes. Ze zijn vanaf het begin af aan een koppeltje geweest en konden het prima samen vinden. Wel bleek vrij snel dat het mannetje een kruiper is, maar kon zich prima redden in de kooi. Sinds een paar dagen merken wij dat het vrouwtje het mannetje aan het verstoten is. Ze zit hem constant op te jagen en aan zijn pootjes te pikken. Regelmatig valt hij hierdoor van zijn stokje onderin de bak. Ook als hij een ander plekje in de kooi opzoekt is hij niet veilig. Alleen onderin de bak wordt hij door haar met rust gelaten.
Wie weet raad?

inge

hoi, heb dit ook meegemaakt ze waren met 4 in een kamervoliere bij ons werd 1 mannetje altijd maar naar beneden gepikt.
daarom op raad van andere en wat ik uiteraard mee akkoord was heb ik hem in een ander kooitje geplaast ,mischien kun je ze wel naast elkaar plaatsen de kooien dat ze elkaar nog wel zien en horen.
veel sucses ermee!! heb ook de raad had om indien je geen tweede kooi hebt als het mogelijk is de kooi in twee te verdelen verticaal mischien een oplossing?

  GROETJES INGE

lovesbudgies

Wat sneu voor het mannetje, Peet.
Ik zou de parkieten ook uit elkaar halen, want dit is niet prettig voor het kruipertje.
Je kunt ze wel tegelijk los laten vliegen, zo wennen ze misschien langzaam weer aan elkaar.

Moppers

Ik heb je een pbtje gestuurd.

peet

Dank je wel voor jullie reacties. Het leek ons ook beter om ze uit elkaar te halen. Ben gistermiddag gelijk een kooitje gaan kopen en daar zit ons kruipertje nu in. Hij lijkt het hier naar zijn zin te hebben. Voorlopig kijken we het zo even aan.