Kooi vaak verplaatsen + licht.

Gestart door IceParkiet, november 02, 2010, 20:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

IceParkiet

Hey medefreaks.
Ik heb 2 vraagjes.

1. Mijn parkiet staat bij onze schuifpui die meestal dicht zit. Hij kan zo lekker naar buiten kijken en er zitten vaak vogels. Hij wordt er niet wild of zo. Alleen het probleem is ; als de schuifpui open gaat moeten we de kooi ergens anders zetten. We zetten hem dan 2 meter verderop zodat hij niet in de kou of/en tocht komt. Is het voor een parkiet belangrijk om een vaste plek te hebben?

2. Ook hebben we in de keuken licht dat automatisch aan gaat als je binnen loopt. Als je de keuken uit loopt gaat het licht na 30 seconden uit. Het ligt schijnt precies op de kooi van onze parkiet. Is dit wel prettig voor hem? Vooral 's avonds? We doen wel een doek op zijn kooi (standaard), maar dat maakt volgens mij niet uit.

Hartelijk bedankt  ;D

Geertje

Tja,

Eigenlijk denk ik dat alleen jij die vraag kan beantwoorden. Als jouw parkiet ondanks het verplaatsen en de licht inval, elke dag nog vrolijk, gezellig en gezond is, denk ik dat het niet veel kwaad kan.
Zelf zou ik het te veel gedoe vinden, dat verplaatsen. Misschien iets voor het raam hangen waarop hij kan zitten? Als hij los is de pui toch dicht neem ik aan?
Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
Schuifpui open, vogel in kooi op vaste plek.
Schuifpui dicht, vogel los met de mogelijkheid door het raam naar buiten te kijken.

Wat het keukenlicht betreft. Hangt er denk ik van af hoe dik/ verduisterend het doek over de kooi is.



Mars

Zo voor een schuifpui lijkt me erg tochtgevoelig. Door de ramen heen voel je heel erg de warmte en kou van buiten en er zijn altijd kieren.
Meestal wordt geadviseerd om parkietjes niet voor een raam te zetten. Dus ik zou je adviseren om een ander plekje te zoeken.

Af en toe je parkietje verschuiven is niet erg, maar steeds heen en weer zou ik ook niet doen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..