parkietje is overal in de kooi, behalve op de grond..

Gestart door niels25, november 12, 2010, 21:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

niels25

Ja, ik begin steeds meer te denken dat ik een miskoop heb gedaan, voor zover je daarvan kan spreken.
Ik ga morgen de vogelarts bellen, zit er gelukkig hier eentje vlakbij. Afspraak maken en zo. Maar als inderdaad de vogelarts ook al zegt dat ie de 'ergste' variant heeft dan voel ik me bijna verplicht die kweker ook te bellen.

Kleintjes

#21
Als je parkietje geplukt was zou hij kapotte veertjes hebben en niet compleet missende veertjes..

Ik ben bang dat je toch echt 'n kleine kruiper hebt.

zoals al eerder gezegd, ze kunnen 'n prima leven hebben; mits je ze 'n beetje helpt  :)






Eventjes die capslock afgeschoten en opnieuw getypt :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Je kweker weet wel dat hij jou een kruiper mee heeft gegeven, dus die hoef je niet te informeren. Alleen maar heel boos op te worden, dat hij niet eerlijk is geweest (en misschien je geld terug vragen).
Het verschil tussen een kruiper en een niet kruiper is erg duidelijk en verhalen dat de moeder hem kaal heeft geknaagd wijzen er al op dat hij heel goed weet waar hij mee bezig is: iemand oplichten.

Verder kun je weinig voor je parkietjes doen. Naar een vogelarts gaan heeft weinig zin, die kan hem ook niet helpen. Hopelijk krijgt hij na de eerste rui wel een mooi verenpakje, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij er beroerd uitziet.

Dus je kunt weinig anders dan hem veel liefde geven en dan zul je zien dat hij een prima maatje voor je zal worden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

niels25

even een update:

vanavond ga ik naar een vogelarts. Ik wil gewoon zekerheid. De kweker waar ik hem vandaan heb heeft wel gezegd dat als er iets mis mee is, ik hem altijd terug kan brengen. Maar ja, ik denk dat het lot van Bluey dan niet zo best is. We wachten het af! Als ik terug ben laat ik jullie uiteraard weten hoe en wat:)


niels25


Wouter

Dat verbaast me, en ik ben heel benieuwd wat er dan met zijn vleugels aan de hand is, want het ziet er allesbehalve goed uit.

Petr@

Hmmm heeft de arts gezegd wat hij dat wel heeft. En ben je bij een VA geweest of een dierenarts? Want zo aan de foto tezien is het toch echt een kruipertje. Of dan zou het toch echt iets anders moeten zijn want dit vogeltje zit er niet lekker bij.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

niels25

Ik ben bij een vogelarts geweest.

Ik kreeg geen andere diagnose oid. onder zijn kleine vleugels groeien nu wel grotere vleugels waarmee hij tzt zal gaan vliegen. Hij mankeert verder niets. Maar ik wacht het even af. De kweker zei dat hij binnen een maand zal moeten kunnen vliegen. Als hij rond Sinterklaas nog niet kan vliegen dan weet ik het ook niet meer. Maar ik heb wel duidelijk gevraagd en gezien dat gezien zijn ontwikkeling en groei, volgens de VA binnen afzienbare tijd zal moeten gaan vliegen.

parkietengek12



niels25

dat vond ik ook!

Ik denk dat ik mezelf een beetje gek heb gemaakt door al die informatie en reakties op de foto's. Maar goed, ik zie gewoon een gezond parkietje in de kooi. Hij wordt ook steeds tammer. Hij heeft vandaag voor het eerst uit zichzelf op m'n vinger gaan zitten! Dat wilde ik toch even met jullie delen XD

lovesbudgies

#31
Mag ik vragen bij wie je bent geweest?
Ik vind het best wel vreemd dat de dierenarts geen andere diagnose heeft gesteld, het parkietje ziet er namelijk echt verschrikkelijk uit.
Ik heb ook ooit een popje gekocht die geplukt was door haar moeder, en dit popje zag er echt niet zo uit als jou parkietje. Zij miste
haar slagpennen, maar jou parkiet heeft ook nog eens een heel rommelig verenpakje.
Jij ziet een gezonde parkiet, maar deze parkiet ziet er totaal niet gezond uit.

Een dierenarts kan alleen met een bloedtest zeker weten of een parkiet polyoma heeft of niet.

Zo te horen heersen er wat verkeerde opvattingen over wat milde polyoma is.
Bij de heftige vorm van polyoma sterven de jongen binnen de eerste paar weken, bij de milde vorm blijven de jongen leven en vallen
hun slagpennen uit.

Mars

Mee eens! Dit parkietje ziet er vreselijk uit en een vogelarts (h)erkent dat.
Een dierenarts ook. Misschien hebben we heftige reacties, maar ik denk dat je je te veel door de kweker laat beinvloeden die zijn straatje schoon probeert te vegen.

Als je zulk kleintjes kweekt, moet je als kweker eerlijk zijn en zeggen: 'ok, dit zijn kruipers, hopelijk krijgt hij na de eerste rui zijn veerpennen terug, zonder dat hij deze verliest.' En niet van de ene smoes in de andere over gaan.

Als hij die overigens terug krijgt (die veren) en zal gaan vliegen betekent dit nog niet dat het vogeltje niet ziek is. Verder kan het vogeltje een prima leven hebben, maar de meeste parkietjes met kruipersziekte zien er beter uit.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

rammetjuh1988

Hoi Niels,

Een vraagje.
Bij welke kweker in Den Haag heb jij je parkietje gekocht?

Ik heb er namelijk in september ook 1 bij een kweker gekocht.
Deze wil maar niet tam worden en kon de eerste maanden ook niet vliegen.
Nu vliegt ze wel door de kooi heen gelukkig.
Alleen omdat ze nog niet tam is laat ik haar nog niet uit de kooi.

Gr. Sabine

Parkieten-Freak

#34
Citaat van: niels25 op november 15, 2010, 20:53:33
Ik ben bij een vogelarts geweest.

Ik kreeg geen andere diagnose oid. onder zijn kleine vleugels groeien nu wel grotere vleugels waarmee hij tzt zal gaan vliegen. Hij mankeert verder niets. Maar ik wacht het even af. De kweker zei dat hij binnen een maand zal moeten kunnen vliegen. Als hij rond Sinterklaas nog niet kan vliegen dan weet ik het ook niet meer. Maar ik heb wel duidelijk gevraagd en gezien dat gezien zijn ontwikkeling en groei, volgens de VA binnen afzienbare tijd zal moeten gaan vliegen.

Vleugels groeien niet, veren wel.
Ben je naar een dierenarts of naar een kweker geweest?
Verder deel ik eerder gegeven meningen van onze forumleden: je parkietje vertoont alle tekenen van polyoma.
Tamheid heeft hier niets mee te maken en ook vogels met polyoma kunnen verder "gezond" zijn, ze kunnen alleen niet (of niet goed) vliegen.


lovesbudgies

#35
Ik heb contact gehad met Niels via pb en nu begrijp ik de verwarring. Niels is langs geweest bij dierenkliniek Het Zicht.

Dierenkliniek Het Zicht was vroeger een vogelkliniek onder leiding van de heer Palgi. Die is nu echter met pensioen en de kliniek wordt
nu geleidt door twee 'gewone' dierenartsen. Een paar jaar geleden ben ik bij ze langs geweest en ze hebben echt totaal geen verstand
van vogels, jammer genoeg.
Maar op veel sites wordt deze kliniek nog geheel onterecht genoemd bij de vogelartsen.

Het is dus wel begrijpelijk dat Niels dacht dat hij naar een goede vogelarts was geweest, en daarop heeft vertrouwd. Ik begrijp
nu ook de vreemde reactie van de dierenarts (dat hij geen kruiper zou zijn) en dat Niels zonder diagnose naar huis is gestuurd.
Gebeurde mij ook toen.