Mitzi toch goed ziek

Gestart door Petr@, november 01, 2010, 16:22:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Pffff het is goed mis met Mitzi zeg. Wat een bult. Konden een paar oorzaken hebben. Het zou een ontsteking aan de lever kunnen zien gezien de rare kleur ontlasting. Maar het zou ook vocht of een tumor kunnen zijn. En daar is een foto voor nodig. Ik heb Ab mee gekregen voor 2 weken voor de lever en dat zou al binnen een paar dagen zijn werk moeten doen dan als het de lever is(Enrofloxoral) 2x daags 1 druppel in haar snavel. De VA was wel eerlijk want hij zei dat het goed fout met haar zit. Hij zelf gelooft niet dat het de lever is maar dat het een proberen waard is. Ze was een beetje vermagerd maarja als je elke keer weg gejaagd wordt . Het is geen Mega want dat kon hij niet uit mijn verhaal opmaken. Eerlijk gezegd had ik toch liever dat het toch een eitje was.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mirjam

Achhhh, wat ontzettend zielig voor Mitzi en jou.
Heel veel beterschap!

Petr@

Nou heb ik Mitzi al vanaf vanmiddag apart in de oude kooi gedaan omdat ze zo opgejaagd wordt door Goofy en Lola.
Ik had Vledder er ook bij gezet maar die begon dus als een neuroot door de kooi te rennen en heb hem na een uurtje terug gedaan in de voliere. Nu zit Mitzi dus alleen maar ze eet dus niet omdat ze zich de laatste tijd alleen maar liet voeren door Vledder en die zit nu in de voliere. Iemand enig idee hoe ik haar aan het eten krijgt.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Jeetje joh.. Das geen goed nieuws. Balen zeg!

Een stukje trosgierst brengt de eetlust ook niet op gang?
Een ander parkietje dan vledder er bij, dat ze deze tenminste ziet eten?

Of toch vledder en dan nog een extra ventje er bij? Dat Vledder wat rust krijgt.

Misschien kun je ook proberen om juist wat gezonde parkietjes uit de voliere te halen.

Sterkte er mee. Ik heb je pakje op de post gedaan.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Ik heb Mitzi ook terug gedaan in de voliere want ze hoorde Vledder roepen en werd dus ook een beetje neurotisch.

Anders haal ik de pesters eruit. Spuit ik net de Ab er weer naast pff wat een gedoe.



Volgens mij is je postvak vol Mars, kon je geen pbtje sturen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

check ;)


Ja, de pesters in de kooi kan ook. Zelfs als ze dan even wat verward raken, laat ze maar even hoor.
Als er hier eentje ziek is, zet ik Jim ook vaak even met een ander apart, want anders heeft het zieke vogeltje geen leven meer.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Ik begrijp niet dat ze niet zelf wil eten, ze vraagt alleen maar voer van Vledder.
Nou las ik een paar bericht van andere parkieten met een gezwel maar ik lees dat die gewoon aten. Ondertussen breken Lola en Goofy de andere kooi af want die willen terug naar de voliere. Ik weet niet hoelang Vledder het volhoud met voeren en dat hij niet gaat vermageren.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

Citaat van: Petr@ op november 02, 2010, 10:21:27
Ik weet niet hoelang Vledder het volhoud met voeren en dat hij niet gaat vermageren.

Mijn ervaring is dat dit niet zo snel gaat en het voerende parkietje er lang geen last van heeft, maar hou het wel in de gaten natuurlijk.
Een van mijn mannetjes heeft zelfs een paar maanden lang zonder problemen het popje gevoerd.
Misschien kun je Mitzi even terug op zaadjes zetten? Wie weet wil ze dat wel.

Petr@

Ze wil zelfs geen zaadjes of trosgierst het is allemaal te vermoeiend voor haar denk. Ze ademt zo snel en slaapt ook op 2 pootjes. Nooit had ik gedacht dat haar zo iets zou overkomen. Het idee dat ze er straks niet meer is. En bang dat ik voor haar was 3 1/2 jaar geleden maar o zo tam geworden.Ze zit maar teplukken aan d'r achterkantje. Ik geef haar nog een paar dagen die Ab en vrijdag bel ik de VA weer om te vragen hoe het verder moet.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Nadat ik het berichtje hier boven had gezet, heb ik weer  geprobeerd om zaadje tegeven aan haar. En ze kwam heerlijk eten nog niet veel en daarna ging ze een beetje pellets eten en ook nog een beetje sinaasappel. Ze werd ineens een beetje levendig en ze zit nu heerlijk op haar eigen schommeltje. Geef haar zo haar laatste druppel AB voor vandaag en kijken hoe ze het morgen weer doet. Ben zo verbaasd dat ze ineens ging eten en blij natuurlijk.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Een klein beetje eten kan bij zieke parkietjes net de energie geven om meer te eten. Ik heb wel eens het idee dat ze vergeten dat ze hongerig zijn en dat je dan als je ze een beetje dwingt (bijvoorbeeld met wat pap, of een klein bolletje trosgierst) ze ineens weer hongerkriebels krijgen.

Hopelijk heb je morgen de juvenile in huis, dan heb je wat achter de hand. Hopelijk is dat niet nodig.

We duimen voor jullie!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Update;
Vanmorgen was Mitzi weer beroerd eigenlijk de rest van de dag, snel ademen af en toe bolzitten. Ze wil nog steeds gevoerd worden door Vledder.

Maar nu komt het ongeveer een uurtje geleden zit ze gewoon te paren met Vledder en ze had het best naar haar zin ???
Is dit nu ook normaal gedrag als ze ziek zijn dat ze gaat paren?
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mirjam

Ik kan je niet vertellen of dit normaal gedrag is...
Ik heb het echter zelf ook meegemaakt.
Ik had een poosje terug een ziek popje, die wel gewillig ging zitten terwijl een mannetje op dr klom. Ze liet het absoluut toe; sterker nog, ze moedigde hem ook nog aan  ;).

Petr@

Ik tref het gewoon niet, alle artsen die verstand hebben van vogels zijn gewoon op vakantie.

Kindermans op vakantie(Vlaardingen)

Peter klaver van dierenziekenhuis ook op vakantie.(Rotterdam)

Ik heb zelfs de vogelklas van Karel Schot gebeld (die zit hier 2 straten verder bij mij) maar die werken ook niet echt met een vogelarts, ook raar eigenlijk en konden mij dus ook niet verder helpen.
Zal ik nou toch naar het dierenziekenhuis gaan want dit kan zo niet langer met Mitzi ze gaat steeds sneller ademen en die bult wordt wel groter lijkt mij. Ze is zo mager haar borstbeentje voelt zo scherp.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Moppers

Ik zou ze even bellen om te vragen of er een andere dierenarts aanwezig is die voldoende van grasjes afweet, anders zou ik het wat verder uit de buurt zoeken.
Vervelend hoor....  :(

Petr@

Nou ik weet niet hoeveel praktijken ik vandaag gebeld hebt, maar als het goed is heb ik een arts gevonden die verstand heeft van vogels maar dat moet ik maar afwachten. Morgenochtend om 9.10 kan ik daar terecht . Ik had zijn naam een paar jaar geleden al een keer opgevangen maar eigenlijk helemaal vergeten. Ik mocht haar ook naar Utrecht brengen naar de Universiteit, maar daar wacht ik even mee. Wat is het moeilijk om een VA tevinden zeg, het lijkt wel of vogels niet interessant genoeg zijn tijdens de studie.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

lovesbudgies

En Dierenartsencentrum Hoogvliet en Spijkenisse? Daar haal je toch ook je Harrison's en drs. Elbertse heeft verstand van kromsnavels.
http://www.winkelplein.nu/harrisonsvogelvoeding/default.asp?sid=IIzUD7NSPdtxdy8lSIWyqMLiQjD8Gr

Petr@

Daar ben ik juist maandag geweest en Yolanda Elbertse is 2 weken op vakantie. En ben daar bij een andere arts geweest die ook wel iets van vogels wist. Maar ik ben niet gerust op de diagnose en ga morgen naar een andere en dan houdt het toch echt helaas op denk ik. Er zijn gewoon een aantal dingen die ik gewoon niet begrijp van Mitzi zoals het niet zelf eten uit de bakjes maar alleen maar gevoerd willen worden  en ook ontzettend kroelen met haar ventje wat ze eigenlijk nooit deed. Dus ik hoop dat ik morgen meer duidelijkheid erbij krijg.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Ik kan me voorstellen dat je nog even verder wilt kijken, het blijft vreemd: die zieke, broedse popjes (wat is de oorzaak en wat is het gevolg).
Bel anders ook eens met Veldhoven (kan even niet op haar naam komen, maar je weet wie ik bedoel ;) ), zeer behulpzaam en wil zeker even met je meedenken.

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

We zijn net terug van de arts. Slecht nieuws hij gaf de zelfde diagnose die de arts maandag gaf. Ze is niet tehelpen, als het haar lever was had het medicijn moeten helpen en dat doet het niet. De bult wordt steeds maar dikker en ze is zo verschrikkelijk mager. Ik heb haar meegenomen en ik weet dat ik na het weekend haar zal moeten helpen met inslapen. Want ze is niet gelukkig meer. Mijn lieve meissie zo ziek geworden en ik kan haar gewoon niet redden.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016