ruzie

Gestart door inge, november 01, 2010, 14:21:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge

Even aangepast, we beginnen even opnieuw.  ;)
gr. PF

inge

hoi, even opnieuw proberen!
Ik had een kamervoliere met 4 grasparkieten 2 mannetjes en 2 popjes
Beide popjes horen bij het ene mannetje het andere werd door de popjes verstoten en heb hem appart in kooi gedaan.
Bij de andere is nu inmiddels een popje aan het broeden en daarom moest het andere popje er ook uit!
ze zit dus nu bij het mannetje dat verstoten wordt en daar doet ze nu dus verder mee wat ik zeer betreur pikt hem veel van zijn stok zodat hij telkens op de bodem valt.ocharme
Maar ja bij de andere kan ze ook niet. Hebben jullie tips om het op te lossen had gedacht de kooi in twee te delen maar met wat en hoe?
Indien er jongen zijn zou ik er eentje bij het verstoten mannetje willen omdat ik denk dat dit beter zal gaan omdat hij dan de oudste is?
Het is een echt zielig mannetje hebben hem Happy genoemd maar past niet echt. ook als je naar de kooi gaat zit hij al te beven.
Zo hoop dat dit duidelijker is ?
Goetjes, inge

vera1982

dit was een stuk duidelijker :)
Als ik het zo lees lijkt mij het beste om die twee uit elkaar te halen. Apparte kooi? neemt wel meer ruimte in beslag.
De kooi in tweeen delen is denk ik lastig als de kooi er niet voor gemaakt is. Misschien lukt het met een stuk kippengaas (waarvan de gaten klein zijn zodat de parkiet niet vast komt te zitten) verticaal in de kooi te plaatsen zodat ze beiden een zijde van de kooi bewonen.
Wie weet heeft iemand anders nog goede ideeen.
Succes ermee. Ik hoop voor het mannetje dat er snel een oplossing komt voordat er gewonden vallen.

groet,
Vera

inge

Bedankt, gaan morgen kijken of we een stuk goede draad kunnen vinden en kunnen bevestiggen!
En zodra bij de andere de kleintjes er zijn en groot genoeg zijn kan zij weer bij de rest!
Benieuwd of het lukt met het koppeltje is onze eerste keer!
groetjes en nogmaals dankjewel

inge

Hoi, hebben achter draad geweest voor parkietenvolieres maar vond dit niet echt geslaagd.
Was bang dat ze zich toch gingen bezeren.
Wat wel gelukt is een stuk plexiglas plaatsen en stickers opplakken zodat ze er niet tegenvliegen!!!
Dus onze happy heeft weer de rust die hij zo verdient!!

vera1982

goede oplossing.
Op plexiglas was ik zelf niet gekomen :)
Ik hoop voor je dat het ook goed blijft gaan op deze manier.
Succes.

Groet,
Vera

inge

Dankjewel, ze hebben nu elk hun eigen stukje in de kooi. A
Al is wizzy toch nog aan het proberen of ze toch niet bij happy geraakt.
Gelukkig lukt dat niet!!

                     groetjes en bedankt ,inge