Goed tehuis gezocht voor mijn 7 jaar oude grasparkieten-mannetje

Gestart door inez, oktober 14, 2010, 00:19:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inez

7 Jaar geleden kwam een middelbaar parkieten-vrouwtje op mijn pad, dat weg zat te kwijnen in een klein kooitje. Ik heb haar mee naar huis genomen en van een volière voorzien en van een echtgenoot.
Ze werden samen erg gelukkig.
Maar omdat dit vrouwtje erg schuw was, werd haar jonge echtgenoot ook nogal eenkennig.
Ik gaf ze de gelegenheid om een beetje in huis rond te vliegen, maar daar zagen ze vanaf.
Het mannetje deed nog wel eens dappere poging om de wereld te verkennen vanaf de rand van de volièredeur, maar dat was het dan wel...wat zijn heldenmoed betreft.
Een paar weken terug is het vrouwtje overleden en mijn mannetje heeft nu toch wel weer een nieuwe vriend(in) nodig, vooral om mee te praten.
Het liefst eentje die wat ondernemerder is dan hijzelf, want hij is een volgzaam vogeltje en ik denk dat het hem wel goed zou doen.
Vanwege mijn woonsituatie kan ik nu niet bieden wat het beestje nodig heeft en ik zoek hiermee dus iemand die dat wel kan.
Ik woon in Amsterdam en kan hem bij je langs komen brengen, ook omdat ik graag even wil zien waar hij gaat wonen.
En ik zou ook de eerste tijd graag af en toe op de hoogte gehouden worden van hoe het met hem gaat.
Want, nou ja, je gaat je hechten aan zo'n beestje, nietwaar?  
Het lijkt misschien wat veeleisend, maar een dierenliefhebber zal begrijpen dat ik natuurlijk graag zeker wil zijn, dat het beestje goed terecht komt.
Mijn mannetje (zie foto) en ik wachten in spanning...


[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

#1
Inez heeft besloten om het vogeltje te houden, op haar verzoek sluit ik dit topic.  :)