Gevoerd willen worden

Gestart door Petr@, oktober 30, 2010, 22:11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Ik had even een  vraagje omdat ik iets niet zeker weet.
Er is iets met Mitzi, ze wil eigenlijk alleen maar gevoerd worden door haar ventje. Je zou zeggen dat doen alle koppeltjes maar Mitzi eet bijna zelf niet.

Nou is mijn vraag als een pop een eitje bij zich draagt wil ze dan ook alleen maar gevoerd worden of is dat alleen als ze haar eitje heeft gelegd. Ik weet niet of Mitzi een eitje bij haar draagt maar zie veranderingen bij haar.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Petr@

Ik heb Mitzi net van haar schommel geplukt want ik moest toch even haar achterwerk schoonmaken. Het blijft ineens plakken bij haar en ze is echt vies aan de onderkant. Heb gelijk  aan haar gevoeld of ik iets hard voelde nou moet ik zeggen dat ik daar eigenliijk geen verstand van hebt, maar het voelde een beetje hard. En ook zie ik haar poeperd duidelijk wat eerst gewoon bedekt was met veertjes.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

In tijden van broedsheid (of ze nu een ei draagt of niet), laten popjes zich veel voeren. Wat soms leidt tot alleen maar gevoerd willen worden door het ventje.

Je zou zelf even een voorzichtig testje kunnen doen of je parkietje broeds is :
Als je een van je andere popjes vastpakt en dan voorzichtig met je duim tussen de pootjes voelt, kun je twee bultjes dicht bijelkaar voelen (of je dat echt merkt als twee bultjes weet ik niet zeker, maar het gaat dus om het verschil met een broeds popje, dit is de stand zoals het 'hoort' te zijn).
Het verschil voel je vooral als je daarna een broeds- of zelfs eidragend popje voorzichtig vastpakt en dan ook voelt. Dan voel je twee puntjes ongeveer 1 cm (of zelfs meer) uit elkaar.

Dat betekent dat het bekken als het ware wat openstaat en je parkietje hormonaal klaar is voor een eitje.
De dierenarts heeft me dat laten voelen toen Layla erg broeds was.


Het laten voeren kan natuurlijk ook een andere reden hebben (zorgen voor de zwakkere), maar dat ligt niet heel erg voor de hand.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Dat testje met een ander popje zal ik morgen doen want dat gaat me nu echt niet lukken. Lola en Goofy schrokken zich al tepletter toen ik Mitzi net pakte. En Luna slaapt overal doorheen of ze doet alsof met de gedachte mij pakt ze niet ;) Maar toen ik net bij Mitzi aan haar buik zat voelde ik een hard puntje waar ik eigenlijk een beetje van schrok.
Vind het alleen zo raar dat ik haar poeperd ineens zo duidelijk zie.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Tja zowel bij ziekte, als bij 'zwangerschap' gaat dat wat open staan. Ook kan dat evt. de reden zijn voor de wat plakkerige ontlasting.
Maar ik zou het zeker in de gaten houden en laat ze nu maar lekker van hun nachtrust genieten. Evt morgen ook de cv eventjes een graadje warmer ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Petr@

Vanmiddag met Mitzi naar de dokter. Tref het wel vandaag, de vogelartsen waar ik een afspraak mee wou maken zijn allemaal op vakantie >:(
Maarja op de praktijk in Hoogvliet zit er nog eentje met verstand van vogels.
Maar dat ze d'r zelf niet lekker voelt is zeker, ze ademt snel, haar achterwerk is vies, eet niet zoals het hoort.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016