eitje verpest?

Gestart door rastarikkie, oktober 30, 2010, 13:18:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rastarikkie

hallo!

wij hebben even een vraagje. we waren de kooi aan het schoonmaken en kwamen er achter dat onze
parkiet tsjika een ei heeft gelegt. ze is een tijd uit het broedhok geweest omdat wij bezig waren. mijn vriend heeft t ei ook even opgepakt.
is het broeden nu verpest? het is haar eerste eitje.

we maken ons een beetje zorgen!
groetjes sylvia

ze zitten nu weer met zijn 2 in het broedhokje zoals altijd! misschien toch niks aan de hand??

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Mirjam

Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Als het eitje maar voorzichtig gepakt wordt...
Weet je wanneer ze het ei gelegd heeft?

rastarikkie

bedankt mirjam!!

geen idee hoelang het er al in ligt.
het is wel al een week zo, dat als het popje er maar even uit is, het mannetje met veel kabaal en gejaag haar terug stuurt!
grappig gezicht!
dan wachten we maar ffkes af. hoop zo dat we t niet verpest hebben!

Mars

Dat valt reuze mee. Eitjes kunnen vrij veel hebben. Sommige parkietjes rollen het ook het hele blok door.
En zelfs een eitje dat valt, wil nog wel uitkomen als het onbeschadigd is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Wat ik nog wel als tip wil geven: als je het eitje wilt pakken, doe dan handschoentjes aan of gebruik een eipincet.
De bacteriƫn op je handen kunnen door de schaal van het eitje heen en de embryo schaden.
Was op z'n minst je handen heel goed met een desinfecterend middel.