Roze kale bult en veelvuldig niezen

Gestart door *Debbie*, oktober 30, 2010, 13:00:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Debbie*

Hallo,

Ik heb sinds 1,5 maand een parkietje gekregen. Hij is nu 6-7 maanden oud. Toen ik hem kreeg viel me op dat er een soort bultje zat aan de bovenkant van zijn vleugel, waar geen veertjes groeien. Nu na 1,5 maand zit dat rare plekje er nog steeds. Wat kan dit zijn?
Ook heeft hij soms niesbuien van minutenlang. Hij blijft maar achter elkaar door niezen. Kan dit kwaad?
Hij lijkt verder niet ziek ofzo, al is het niet echt een hele actieve vogel.
Hoop dat iemand weet wat dit kan zijn!
Groet,
Debbie

haskerpon

Kun je er een foto van maken en plaatsen, dan kunnen we zien wat je bedoeld.

*Debbie*

Bij deze een foto. Hoop dat je goed kunt zien wat ik bedoel en dat iemand weet wat te doen.
Groetjes,
Debbie

[verwijderd door de beheerder]

Mars

Het lijkt zo ook een beetje open te zijn.

Het is vervelend, maar ik zou met beide klachten wel even naar een vogelarts.
Niezen kan eens voorkomen als gevolg van een stofje ofzo (hier verslikken ze zich wel eens in de pellets), maar hele niesbuien wijst op verkoudheid. Dat kun je beter serieus nemen, want anders zul je zien dat het zomaar om kan slaan en dan ben je mogelijk te laat.

Over het bultje: de vogelarts kan kijken of het een ontsteking is of bijvoorbeeld een gezwelletje. En hoe gevaarlijk het is. Het kan zijn dat het even leeggehaald kan worden en dat het daarna goed is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..