Snavelschaartje.

Gestart door Goofy, oktober 28, 2010, 22:14:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goofy

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag:

Ik heb 2 grasparkietjes. De ene is in Maart 6 jaar en de ander is ruim 1 jaar oud.
Met de oudste heb ik nooit geen problemen gehad met de snavel, maar bij de jongste ben ik nu 3 a 4 weken terug bij de dierenarts geweest om zijn snaveltje te knippen omdat deze bijna zijn lijfje in groeide zo lang was deze....
Nu is het het geval dat sinds mijn bezoek aan de dierenarts, mijn parkietje zijn snavel alweer de helft langer is.
Naar mijn idee kan ik dan volgende maand weer naar de dierenarts...
Weet iemand waar ik een snavelschaartje kan krijgen? Of heeft iemand er misschien eentje voor mij?
Dan vraag ik de dierenarts om mij voor te doen hoe ik de snavel knip, kan ik het in het vervolg zelf.

Groeten Suzanne.

PS: Volgens mijn dierenarts is mijn parkietje verder gewoon gezond en ik heb verschillende dingen in de kooi die hij kan gebruiken om te schuren (mineraalroest,wilgentakken,schuurstokjes, een sepiaschelp en grot op de bodem van de kooi).

Foto verwijderd. Foto's zijn alleen toegestaan als ze de vraag verduidelijken. Gr. Lovesbudgies

Moppers

#1
Eh, je hebt een foto van een hond bijgevoegd. Foutje? (wel een schatje) Verwijderd. LB

Ik denk dat je hier het beste je dierenarts advies over kan vragen. Goed dat je je dierenarts zal vragen het je te leren. Het lijkt mij het handigst als je zelf vervolgens hetzelfde 'gereedschap' gebruikt als je dierenarts. Het lijkt mij dat je het daarmee het beste van je dierenarts kan leren, daarnaast weet je dan ook zeker dat je iets hebt van goede kwaliteit. Misschien dat je dierenarts er zelfs eentje voor je kan bestellen.
Ik zou als je zelf knipt wel eens in de zoveel tijd (half jaar, jaar?) de dierenarts ernaar laten kijken, gewoon om het even te laten controleren. Misschien dat de snavelgroei in de tussentijd is veranderd, misschien dat je je kniptechniek nog wat kan verbeteren etc.

Mars

Allereerst is het doorgroeien van een snavel geen goed teken. Het duidt meestal op leverproblemen, maar kan ook iets anders zijn.
Als je eenmaal begonnen bent met knippen, gaat het groeien vaak heel snel.

Vraag het je dierenarts even. Mijn dierenarts adviseerde me toen zo'n bloemschiktangetje (hobbytangetje), maar niet iedereen vindt dat een handige oplossing.
Verder zou ik wel kijken naar het achterliggende probleem. Zoek eens op internet bijvoorbeeld of neem eens contact op met Hedwig vd Horst. Aangepaste voeding kan helpen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..