Met pijn in 't hart bied ik aan: 7 mooie & lieve grasparkietjes (2009 en 2010)

Gestart door Patmos, oktober 28, 2010, 17:39:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patmos

Hallo parkietenliefhebbers!

Ik ben Monique, 37 jaar en nieuw op het forum. Ik las wel vaak berichtjes maar ik heb me nooit eerder aangemeld om zelf ook te posten. Tot nu dus, want ik heb een probleem. Begin 2009 ben ik begonnen met mijn hobby: het houden van grasparkietjes (binnen). Het begon met twee, het werden er zes en nu zijn het er twaalf. Een beetje uit de hand gelopen hobby, zou je zeggen maar dat is voor mij niet aan de orde. Ik heb met heel veel liefde en plezier voor ze gezorgd en doe dat nog steeds, zo goed ik kan. Elk parkietje is mij even dierbaar; het zijn fantastische beestjes.
:-*!

Echter, sinds een drietal maanden is mijn reumatische aandoening zodanig verergerd dat het bijna niet meer te doen is de kooien en kamervolière 3x per week schoon te maken. Dat is met zoveel parkietjes in huis natuurlijk wel nodig. En dat betekent helaas dat ik een paar van mijn gevederde vriendjes 'weg moet doen'. Na veel overleg met mijn partner heb ik besloten dat ik 5 parkietjes zelf houd (ik heb ook nog 2 valkparkieten die bij mij blijven) en dat de andere 7 een nieuw baasje krijgen. Omdat het echt met pijn in mijn hart is dat ik van deze 7 afstand zal moeten doen, zoek ik iemand die ze alle 7 tegelijk kan huisvesten (binnen of buiten, met geleidelijke gewenning want ze zijn kamertemperatuur gewend). Ik heb ook een advertentie op Marktplaats gezet maar ik ben zo bang dat ik te maken krijg met iemand die mij toezegt goed voor ze te zullen zorgen maar die ze uit elkaar haalt en doorverkoopt! Daarom wend ik me liever tot een forum van echte parkietenliefhebbers. Op Marktplaats heb ik er natuurlijk een bedrag bijgezet maar eerlijk: het geld interesseert me feitelijk helemaal niks. Ik wil alleen maar dat die 7 pluizebolletjes goed terecht komen  :-\.

Ik zal even een beschrijving geven van de parkietjes, dan heb je een betere indruk waar 't om gaat:

Ik heb 1 koppeltje van 2009 (broedrijp maar nog nooit jonkies gehad): forse turqoise man met felgroene slanke pop
1 x jonge man (2010) wit met grijs/bruin en een felblauwe rug. Mist momenteel een lange slagpen in zijn vleugel vanwege de rui (groeit natuurlijk weer aan)
1 x man matblauw met gele kop. Forse vogel met veel pit. Is van 2010
1 x geslacht onbekend (witte washuid met een klein beetje lichtblauw aan de randjes) van 2010. Blauw/blauwgrijs en supermooi getekend
1 x supermooie jonge man (2010) donkergrijs met gele kop. Kleursteling die je niet vaak ziet, echt een mooi beestje is het
1 x pastelkleurig popje (2010) meerdere pastelkleurtjes door elkaar, ook een heel mooi beestje

Ze hebben al namen maar die kun je natuurlijk veranderen. Tam maken zal ook nog makkelijk lukken. Het koppeltje is redelijk tam al. Mocht je interesse hebben dan kun je me mailen of op het forum posten. Ik reageer altijd.

Wil er nogmaals bijzeggen: als je geen goed hart hebt voor parkietjes en je wilt ze alleen hebben als 'broedmachine' ( >:() of je bent voornemens ze straks door te verkopen ( :o) dan hoef je niet te reageren. Dan blijven ze bij mij. Mocht je echter wel serieuze belangstelling hebben en ook bereid zijn mij af en toe een foto van ze te mailen (dat vind ik belangrijk, zodat ik weet dat het ze goed gaat) dan ben je meer dan welkom om ze te komen bekijken. Ik woon in Tilburg. Eventueel kan ik je op verzoek ook wel foto's mailen). Mocht vervoer uiteindelijk een probleem zijn: als je echt een goed thuis voor ze hebt wil ik ze ook nog wel komen brengen (binnen een straal van 50 km vanaf Tilburg).

Verder: allemaal heel veel plezier gewenst met jullie eigen parkietjes!

Groetjes,
Monique


Wouter

Als het lukt is het natuurlijk hartstikke mooi, maar ik wil even vermelden dat het waarschijnlijk erg moeilijk zal worden om ze op dit forum alle 7 tegelijk "kwijt te raken". De meesten hier hebben al minstens 1 parkietje en bij toeval nog een plekje vrij. Ik heb bijvoorbeeld plaats voor 1 parkietje (in de zomer dan pas, aangezien het een buitenvolière is), maar 7 tegelijk overnemen is toch vrijwel niet te doen.

Patmos

Hoi Wouter,

Mooi parkietje in je avatar!

Bedankt voor de signalering. Je hebt gelijk en dat weet ik ook. Het is ook niet zo dat ik ze niet los van elkaar wil verkopen/wegdoen hoor! Mijn sterke voorkeur gaat alleen uit naar iemand die ze alle 6 (ik had geschreven 7 maar het zijn er nog 6 want ik houd toch liever een even aantal). Zal mijn eerdere posting daarop even aanpassen nog. Maar mocht je interesse hebben in één van de vogeltjes dan kan dat ook (behalve het koppeltje, dat moet samenblijven).

Groetjes,
Monique


Patmos

Nog even voor de duidelijkheid, n.a.v. de terechte opmerking van Wouter (ik zie geen mogelijkheid mijn eerste posting aan te passen, vandaar nog even een aparte posting):

Ik heb 6 grasparkietjes die bij sterke voorkeur samen geplaatst worden maar ze mogen ook apart weg. Je mag komen kijken en als ik de indruk hebt dat je er goed voor gaat zorgen mag je er zelfs eentje gratis komen ophalen. Het gaat mij dus totaal niet om het geld maar wel om een goed tehuis voor de beestjes. Het donkergrijze mannetje met geel maskertje houd ik nu zelf, om het aantal parkietjes even te houden en omdat hij qua kleurstelling afwijkt van de andere vogeltjes die ik nog houd. Maar de overige 6 vogeltjes zijn ook hartstikke lief en mooi. Oh ja, het koppeltje moet wel samenblijven, da's eigenlijk de enige 'eis' die ik stel. Voor de rest is alles bespreekbaar.

Ik hoop dat mijn verhaal nu helemaal duidelijk is  ::).
Groetjes,
Monique


Patmos

DE PARKIETJES ZIJN IMIDDELS GOED TERECHTGEKOMEN  :-*. TOPIC MAG WORDEN GESLOTEN!!!


Wat fijn dat je een goed thuis voor ze hebt kunnen vinden, Monique!
Ik zal het topic sluiten.
Groetjes, Lisanne