nieuw grasparkietje vanwege zijn problemen

Gestart door rowin, oktober 28, 2010, 16:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowin

hallo iedereen.
ik ging vandaag weer naar een kweker en zag daar parkietjes zitten hij had een aparte kooi voor en paar bijzondere pietjes.
ze hadden iets ze waren niet gewiekt, maar waar ze vandaan kwamen had bloedluis ofzo vertelde hij.
maar hij liet de vleugels zien en was er inderdaad slecht aantoe.
ik vond het zielig en was eigenlijk meteen verliefd op 1tje.
ik heb deze gekocht en dit was de minst erge ( gelukkig)
hij zit nu ondertussen in de kooi.
maar hij durfde geen garantie te geven of ze vleugels nog wel aan zou groeien.
het is nog een jonkie hij zei van 2 weken maar dan zou ik met hand voeden zij ik.
hij zegt nee nee deze eet al en bij hem zat er wel gewoon een bakje met voer erin.
dus ik denk dat ik het even afwacht, als tie nou echt niet wil eten dat ik hem dan maar met hand ga voeden.
hebben jullie nog iets om hierover te zeggen ? ik heb het parkietje genomen echt vanwege mijn medelijden en dat ik het zo zielig vond vanwege ze vleugels.
maar ik weet niet of ik alles moet geloven.

groetjes

Wouter

Nou, ik denk dat zelfs een beginner het verschil tussen een parkiet van 2 weken en een parkiet van 6 weken wel ziet.. ;)
Bij een parkiet van 2 weken beginnen de veren net een klein beetje te komen. En mocht hij twee weken oud zijn dan kan hij nooit zelf eten.
Je hebt dus echt een wat ouder parkietje. ;)

Wat is er eigenlijk precies met de vleugels? Kun je een foto plaatsen?

rowin

ik denk ook inderdaad dat hij wat ouder is dan 2 weken maar 8 weken is hij denk niet, vanwege ze staart ook heel klein is. ik kan nog geen foto plaatsen want ik heb hem een uurtje geleden opgehaalt en hij zit nog in zijn doosje dus ik wil hem verder nog geen stress opleveren.

EvelienM

rowin,
ik wil niet vervelend zijn, maar hoeveel parkietjes heb je ondertussen al? ik lees elke keer weer nieuwe berichtjes dat je weer een parkietje hebt aangeschaft, daarna lees ik elke keer weer dat je "problemen" hebt met tam maken etc etc. Neem je niet teveel hooi op je vork? Dat is iets wat mij wel zorgen baart. Ookal vind ik het nog zo zielig, ik houd het bij 2 vogels, omdat een vogel goed opvoeden en goed verzorgen al zwaar genoeg is. Als je geen ervaring hebt met jonge vogels en handvoeding etc, waarom neem je dan zo'n risico?
Het spijt me, maar frustreert mij enorm dat je elke keer weer ladingen vragen hier neerzet over nieuwe parkieten die je hebt aangeschaft, terwijl ik persoonlijk denk dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent en ik bang ben dat het niet goed is voor de parkieten die je aanschaft.
Ik hoop dat je genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebt om de beestjes goed op te voeden, maar dit is mijn laatste reactie op jouw vragen.


Wouter

Citaat van: rowin op oktober 28, 2010, 16:55:12
ik denk ook inderdaad dat hij wat ouder is dan 2 weken maar 8 weken is hij denk niet, vanwege ze staart ook heel klein is. ik kan nog geen foto plaatsen want ik heb hem een uurtje geleden opgehaalt en hij zit nog in zijn doosje dus ik wil hem verder nog geen stress opleveren.
Hij zit al een uur in dat doosje???
Haal hem er dan maar eens uit..

ParkietenLover

#5
EvelieM Hij heeft er ondertussen 4 parkieten . Leuk Rowin , Maar waarom koop je een parkiet erbij ? En dan nog misschien bijvoeren , en je hebt er geen ervaring mee ! En nu denk ik dat je een kruipertje hebt .Maar je kunt beter een foto plaatsen van je nieuwe aanwinst ;)



En waarom ging je naar een kweker als ik vragen mag ? En je moet niet alles geloven .


Alysha .

EvelienM


rowin

nee hoor ik heb er nu 2.
de ander zijn naar me zus toe vanwege haar parkietje pas is overleden.
vandaar ik ging kijken.
en ik weet dat het verantwoording is.
maar daarom heb me zus die 2 over genomen.

Mirjam

Rowin,

Ik heb geen idee waar je mee bezig bent, maar ik kan hier heeeeel boos om worden.
Het gaat wel om levende wezentjes...
Een parkiet die zaadjes eet is op zijn minst 4 a 5 weken.

En een zeer bang parkietje nog een uur langer in een doosje houden vind ik mishandeling.
Sorry voor mijn boze reactie!

rowin

ik heb hem zelf niet in doosje gehouden hoor, ik hem hem open in de kooi gelegt zodat hij zelf eruit kan komen maar hij heeft toen zelf een uur in dat doosje gezeten terwijl hij zelf eruit kon !

Mirjam

Dat geloof ik niet en ik denk mijn mede-forummers ook niet...


Moppers

Het klinkt alsof je flink geflest bent door die kweker. Betalen voor een dier als je weet dat hij ziek is of iets mankeert, is nooit een goed idee (tenzij het om een dier uit het asiel met bijvoorbeeld een chronisch probleem gaat). Dat is in de hand houden van slechte praktijken.

En daarnaast, gebruik nou alsjeblieft eens hoofdletters. Je weet wel, zoiets waarmee je een zin begint.

Petr@

Ik denk dat je het allemaal goed bedoelt maar je hebt nog een hoop leren. Je komt altijd met heel veel vragen en daar is dit forum ook voor bedoelt. Maar zou je het niet gewoon  eerst bij 1 parkietje houden en daar je ervaringen mee opdoen. Ik volg jou al een tijdje en deze vragen hier stel je ook allemaal op een ander forum.
Weet niet hoe oud je bent maar ik denk nog jong en vinden je ouders het goed dat je zomaar met een andere parkiet thuis komt?



Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Mars

Ik ben het eens met de bovenstaande berichtjes.

Daarnaast denk ik dat er niet sprake was van een parkietje met bloedluis, maar een kruipertje. Zoek daar maar eens op met de zoekfunctie (kruiper).
Als er wel sprake is van bloedluis dan moet dit behandeld worden. Je kunt dit testen door vannacht een witte doek of laken over de kooi te doen en morgen te kijken of hier ook zwarte 'dingetjes' op zitten.

In het algemeen:
Koop nooit een ziek parkietje als je niet een plan van aanpak hebt ( dus niet weet wat te doen). Als je dat wel hebt, koop dan ook niet een ziek parkietje (maar ach.. een mens doet wel eens iets geks).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

haskerpon

Rowin, waar ben je aan begonnen  :(
Verwacht, na alles wat je ons voorgeschoteld en gevraagd hebt niet teveel waardering.
Je zal het allemaal goed bedoelen, maar zorg nu eerst eens dat je voor één parkietje
kan zorgen. Beleef nu eens hoe leuk het is om een parkietje te hebben en op te voeden.
Hoe zielig het ook lijkt..... zwicht niet voor de zieke en arme andere vogeltjes.
Denk dat jij je handen al vol hebt aan één.

Ik vind het erg jammer om te lezen dat de andere twee alweer 'doorgeschoven' zijn.
Dat je je 3e parkietje nog maar net hebt en nu alweer een (ziek?) parkietje
in huis hebt genomen.


rowin

nou sorry hoor voor al die dingen.
maar ik geef wel om mijn parkietjes of ze nou ziek of niet ziek zijn.
en dan kunnen jullie me wel of niet geloven dat maakt mij niets uit.
want ik weet van me zelf dat ik er wel goed voor zorg, ze hebben het ook naar hun zin.
en even voor duidelijkheid de parkiet had bloedluis en is behandeld door eigenaar maar wel verkeerd waardoor ze vleugels zijn uitgevallen.

Mars

Het probleem is, dat jij dat gelooft. Dat hij verkeerd behandeld is (en dat hij ook twee weken was). Zo te horen is er sprake van een ander probleem.
Vleugels vallen niet ineens bij een heel blok uit.

Ik vrees dat je wat te goedgelovig bent en te weinig grasparkietenkennis hebt en daardoor een ziek vogeltje gekocht hebt, met iets anders dan jij in gedachte hebt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

rowin

ik heb een afspraak gemaakt met een vogel arts.

Mars

Als er sprake is van kruipersziekte kan een vogelarts ook niet zo veel voor je doen. Dan is er een kans dat de veertjes niet meer terug komen en dat je parkietje nooit zal kunnen vliegen. Ook kun je nooit een nestje nemen met dit vogeltje of de vogeltjes waar hij bij heeft gezeten (dus je andere vogels/die van je zus): de kleintjes in dat nest hebben dat weer een grote kans op hetzelfde.

Misschien kun je eens een foto plaatsen, zodat we eens kunnen kijken.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..