Ademen door snavel en heel vaak uitschudden

Gestart door Daan, oktober 26, 2010, 13:53:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daan

Hoi allemaal,

Eind augustus een nieuwe grasparkiet gekocht, dit is mijn 3e vogeltje. Nu ademt deze vanaf dag een heel veel door z'n snaveltje (zonder geluid te maken) en schud hij zich minstens eens per 5 minuten uit. Nu hebben mijn andere vogeltjes dit nooit gedaan en vroeg ik mij af of dit normaal is?

groeten,
Daan

Mars

Gebeurt het ademen alleen als je in de buurt bent, of zie je eht ook als je op afstand 'stiekem' staat te kijken?

Het kan angst zijn.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

RicoBella

Dit deden al mijn vogeltjes in het begin, voor nog wel ongeveer 1,5 maand! Dat terwijl ze al best wel tam waren..dingen zijn dan kennelijk toch nog vrij eng..! Tenminste, bij mijn vogeltjes was het uit angst of een vreemde situatie, nervositeit..Ze doen het nou bijvoorbeeld nog wel als er ineens een zitstokje op de grond valt. Zijn jouw vogeltjes ook nog erg jong?
Verder het uitschudden..ze doen het veel als ze bijvoorbeeld hebben zitten dutten en jij komt de kamer binnenlopen..ik geloof dat ze het doen om zich 'klaar te maken voor actie'. Maar 1 keer in de 5 minuten is wel erg vaak.. ??? Ik heb te weinig kennis van parkietjes om te kunnen zeggen dat er niks aan de hand is..maar het hoort niet heel ernstig..Dit gedeelte laat ik dan ook over aan iemand die er wel verstand van heeft, maar het is inderdaad even: zit hij altijd met zijn bek open, of bijvoorbeeld als ie aan het dutten is niet? Zijn er situaties waarin ie gewoon door zijn 'neus' ademt?

Daan

@Mars,
Ik denk dat het inderdaad door "angst" komt, meestal als ik in de buurt kom of ben geweest.. hij zal der maar even aan moeten wennen:D

@RicoBella,
Dank voor je reactie, ik zal eens afwachten wat de mensen met wat meer verstand van dit onderwerp zeggen:)

Daan

lovesbudgies

Is je vogeltje op dit moment in de rui? Dat kriebelt namelijk behoorlijk!
Verder zouden het parasieten kunnen zijn, maar deze diagnose kan een ervaren dierenarts het beste stellen voordat
je met allerlei middeltjes aan de slag gaat.