De bijzondere broedplek van Lola en Bono..

Gestart door Mirjam, oktober 25, 2010, 21:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

#40
Dank je wel Geertje, EvelienM, Frouwktje, Inge, Mars, Caradow, Wouter, Petr@, PF en iedereen die iets liefs, nuttigs en aardigs post(te).

En ook dank aan beslist Lisanne (en Nicky die helaas geen lid meer is van dit forum) die al mijn vragen geduldig beantwoordt en er altijd voor me is.
Ik hoop dat dit toch even mag blijven staan, want Lisanne is echt mijn rots in de branding en dat verdient ze!

Edit: Dit laten we zeker staan, het is heel erg leuk als de forumleden bedankt worden voor hun inzet en Lisanne verdient absoluut een compliment!  :)
Succes met de kleintjes!
Gr. PF



Mirjam

Kiki heeft vandaag eitje nummer 8 gelegd.
Inmiddels maak ik me een klein beetje zorgen of dit allemaal wel goed gaat. Ze is nog zo jong en ze moet ze straks ook allemaal voeren.
Het broeden gaat goed, want het draakje heeft een perfect 'nestje' gecreeerd.
Ik ga dr goed in de gaten houden en als ze het niet aankan, onderneem ik gelijk actie..

Bij Lola is vandaag Piepie nummer 4 geboren. Ze heeft het een stuk gemakkelijker in dr nieuwe nestje...
Piepie nummer 1 is inmiddels een mega kuiken in vergelijking met de laatst geborene  ;D.  Hij/zij wordt inmiddels ook gevoerd door Bono en dat gaat prima. Ik heb alle kuikens net gecontroleerd en ze hebben allemaal een volle krop.
Ik verbaas me er dagelijks over hoe goed ze het doet.
Ik heb gezien dat ze de kleine poepjes zelf wegpikt bij de kleintjes en die verzamelt ze op 1 plekje in het laatje zodat ik dat weer kan verwijderen.
En ik smelt helemaal als ik zie hoe Lola de ukkies kropmelk geeft...

Mirjam

Het gaat nog steeds goed met Lola, Bono en hun kindjes.
Ik heb net Piepie nummer 1 even op mijn hand gehad. Ik merk dat er al wat kracht in het lijfje zit; hij probeerde een soort van te gaan zitten op mijn hand  ;). Lolaatje vindt het alleen niet zo heel fijn als ik ze eruit haal.
Ik heb een foto gemaakt dat ze alle 4 bij elkaar liggen samen met het laatste ei. Helaas is de foto weer eens wazig en dat komt omdat ik van heel dichtbij fotografeer (denk ik).

Kiki broedt heel schattig en daar heb ik ook een foto van kunnen maken. Dat is best bijzonder want zij vliegt meestal weg als ik dr controleer. Ze gaat er langzaam toch een beetje aan wennen.



[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

Ik lees al 'n hele tijd mee met dit topic. Is inderdaad 'n zeer bijzondere kinderkamer die de dames hebben uitgezocht.

Ik vraag me alleen af: Ben je niet bang dat Kiki (of de kleintjes als ze wat groter zijn) aan de kaarten en zo gaan knagen in de la? Ze knagen nogal graag zoals we (bijna) allemaal weten :P
Of, wat ook kan, heb je daar al iets op gevonden?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mirjam

#44
Situatie is vandaag onveranderd...

Eitje 5 is nog niet uitgekomen bij Lola maar het kuiken verwacht ik toch op korte termijn.
Kiki heeft het gelukkig bij 8 eitjes gehouden. Ik was heel erg bang dat nummer 9 er ook nog aan zou komen namelijk.

@ Kleintjes.
Ik denk voortdurend na over het 'nestje' van Kiki; ik voel me schuldig omdat zij voor mijn gevoel in zo'n puinhoop zit. Toch heb ik besloten (ook na adviezen) om het voor dit moment zo te laten. Zij heeft dit nest helemaal zelf in elkaar geknaagd en een 'perfect' kuiltje gemaakt. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik nog niet had nagedacht over het feit dat de kuikens eraan zouden kunnen gaan knagen.
Ik heb nog wel even de tijd om na te denken, want er is nog geen kuikentje. De dames bezorgen me zowat slapeloze nachten met die ongeplande nestjes  ;).

Lola was net eventjes van het nest af. Ik trof 4 kuikens aan die op en over elkaar heen, rustig lagen te slapen; zoooo lief.
Als ik sochtends de kamer in kom is het doodstil. Na een paar minuten begint het piepconcert van de kuikens; dan hebben de kinders hongerrrrrr.

Mirjam

Piepie nummer 1 heeft sinds vandaag zijn oogjes open  :-*.
Hij lijkt nu niet meer op een alien maar krijgt al een beetje een parkietenkoppie.
Ook zijn de 'hulsjes' op het ruggetje al een stuk gegroeid. Hij krijgt al een lekker dik buikje en ook de anderen groeien bijzonder goed.
Piepie nummer 5 zit toch nog in het ei en laat me lekker in spanning  ;).

Kiki zit nog lekker te broeden en morgen is het bij haar dag 18. Vanaf morgen is het dus ook spannend in haar laatje.


Mirjam

Ik mag, bij wijze van experiment, zelf modereren in dit topic.
Ik vind alle reacties hartverwarmend maar ik wil niet tegen de regels van dit forum ingaan!
Alles wat er dus gepost wordt en geen meerwaarde heeft, ga ik helaas verwijderen...

Graag wil ik iedereen verzoeken eventuele lieve reacties via mijn PB te sturen.
Ik neem beslist de tijd en de moeite om reacties terug te sturen!

Mirjam

Mirjam

Ohhhhh jongens en zojuist is Kiki mama geworden  :-*
Tussen alle 7 eitjes en de papiersnippers ligt een piepklein kuikentje. Ik denk dat ie echt net uit het ei is gekomen, want het lag op zijn ruggetje met de 2 eierschalen er nog naast. Ik vond het wel kleiner dat het 1e kuiken van Lola maar het leefde toch echt  :D.
Over een uurtje ga ik even kijken of het heeft gegeten.
Haar kuikens ga ik voorlopig Kruimeltjes noemen...

Bij Lola is Piepie nummer 5 nog steeds niet uit het ei gekomen. Piepie 4 is afgelopen maandag geboren en er zit nu wel heel veel tijd tussen.
Ik heb een leuke foto van alle Piepies kunnen nemen..



[verwijderd door de beheerder]

Mirjam

Kruimel 1 heeft een piepklein vol kropje, dus het heeft gegeten!

Mirjam

En vandaag is Kruimeltje 2 geboren  ;D.
Vanochtend lag ik in een deuk; Kiki dr hele koppie zat onder de papiersnippers en het was werkelijk geen gezicht.
Ik heb besloten om ook haar laatje in de metamorfose te doen.
Na kruimeltje 3 ga ik de stap wagen, maar zij gaat dat beslist niet leuk vinden. Tis nogal een wilde tante namelijk, dus ik hoop dat dat goed zal gaan..

Het lijfje van Piepie 1 zit inmiddels vol met prachtige witte donsveertjes. Hij is vandaag 11 dagen oud.
Piepie 2 krijgt ook al donsveertjes en ook de anderen groeien super hard. Lola komt er nu wat vaker uit om even dr vleugeltjes te strekken.
Eitje nummer 5 zal niet meer uitkomen; zeer waarschijnlijk is het kuiken, om welke reden dan ook, overleden in het ei.

Ik heb lang getwijfeld maar ik ga ze aankomend weekend definitief verhuizen naar hun eigen parkietenkamer. Ik zal ze vreselijk missen in mijn woonkamer.. Maar ik ben van plan om zelf een Piepie en een Kruimeltje te houden en dan wordt het toch echt teveel. Ik krijg ze namelijk niet zindelijk  ;).

Caradow

Zou je liever niet nog wat wachten met verhuizen?
Zeker aangezien je al zegt dat Kiki nogal een wilde is..  Het zou haar dusdanig kunne verstoren dat er problemen ontstaan met de ontwikkeling van het nest..

Verhuis je ze trouwens met ladenkastje en al?

Mirjam

De verhuizing gaat sowieso met kastje en al  :D.

Liever wil ik haar laatje in tact laten omdat het bijna perfect is.
Maar ik ben bang wat er gebeurt als de ukkies aan de kaarten gaan knagen...
De ene zegt dat het geen kwaad kan en de andere zegt dat ik er beter corbo in kan doen.
Ik vind dit bijzonder lastig.
Zijn er mensen die tips voor me hebben?

Frouwktje

Hoi
Past de bovenkant van de kooi over het laatje?Als dat zo is zou ik eerst dit proberen,zodat ze langzaam aan de kooi wennen,maar eerst de onderkant in tact laten.
groetjes

lovesbudgies

Dat zou ik juist absoluut niet doen. Parkieten broeden in een dicht blok, zo komt de bovenkant open en broeden ze dus eigenlijk op
de bodem van de kooi.
Dit is absoluut niet wenselijk en zal zeker de nesten verstoren.

Caradow

Het knagen van de kleintjes aan de kaarten zal wel een beetje meevallen, in eerste instantie valt er nog niet veel te knagen voor ze en tegen die tijd dat ze wel aan dingen gaan knabbelen vliegen ze ook uit...

Mirjam

Kruimeltje 3 is vandaag geboren en hier heeft Kiki me weer mee verrast.
Ik wist wel dat kuiken 1 en 2 elkaar snel opvolgen, maar 3 had ik pas morgen verwacht.
Het lijkt zo langzamerhand wel een legbatterij...
Ze krijgen nog steeds goed te eten, dus vooralsnog gaat alles bij haar goed.

Ohhhh en dan Piepie 1; ik ben verschrikkelijk verliefd op em geworden.
De blauwe veertjes aan zijn vleugeltjes worden steeds langer en de donsveertjes op het lijfje ook. Ik sta er dagelijks versteld van hoe een kuiken binnen 1 dag zo kan veranderen en groeien. Vandaag 'onderzocht' ie mijn gezicht en hij wilde voortdurend naar de camera toe. Hij kukelde echter steeds om  :-*. Toen ik em teruglegde kroop ie gelijk het hele laatje door.

Ik heb een scherpe foto van de situatie; soort plaats delict.
Rechts is het laatje van Lola en Bono. Zij hangt met dr koppetje eruit en hij zit ervoor.
Links is het laatje van Kiki en Paco. Helaas trok zij net dr koppie terug en Paco zit voor zijn eigen opening.


[verwijderd door de beheerder]

lovesbudgies

Citaat van: Mirjam op november 21, 2010, 20:09:39
En ook dank aan beslist Lisanne (en Nicky die helaas geen lid meer is van dit forum) die al mijn vragen geduldig beantwoordt en er altijd voor me is.
Ik hoop dat dit toch even mag blijven staan, want Lisanne is echt mijn rots in de branding en dat verdient ze!

Edit: Dit laten we zeker staan, het is heel erg leuk als de forumleden bedankt worden voor hun inzet en Lisanne verdient absoluut een compliment!  :)
Succes met de kleintjes!
Gr. PF

Bedankt voor het compliment en de lieve woorden Mirjam! (En PF)
Ondanks dat je ontzettend eigenwijs bent doe ik het graag, hahaha.

De omstandigheden mogen dan niet optimaal zijn, je doet het hartstikke goed en je vogeltjes mogen blij zijn met jou goede zorgen!

Mirjam

Vannacht is Piepie 2 overleden  :'(. Gisterenavond mankeerde ie nog niks.
Ik dacht vanmorgen; wat ligt ie dan raar. Zachtjes tikte ik tegen het lijfje en het bewoog niet meer.
Het had een volle krop en ik zag verder ook nergens bloed. Ik kon het niet aan om het helemaal te onderzoeken. Ik denk dat 1 van de anderen er bovenop heeft gelegen. Piepie 1 is vreselijk beweeglijk en als ie ergens wil liggen dan ploft ie gewoon neer; ook al ligt er een ander onder. Vanuit verhalen wist ik dat dit vaker voorkomt, maar het is erg naar om mee te maken.
En gisterenavond lag Kiki even dwars. Ik controleerde het nest en legde de Kruimeltjes in mijn handen. Ik liet ze haar zien en complimenteerde haar met haar mooie vogeltjes. Ze keek me argwanend aan en ging vervolgens op dr vaste slaapplek in de kooi zitten.
Net alsof ze wilde zeggen; Nu jij ze hebt vastgepakt, hoef ik ze niet meer. Ze bleef zeker een half uur stug zitten.
Mijn hart ging steeds sneller kloppen en de Kruimeltjes gingen steeds harder piepen  ;).
Daarna heb ik dr een klein beetje de kooi 'uitgejaagd' en toen ging ze gelukkig het laatje weer in.

Toen ik vanmiddag thuiskwam was alles gelukkig verder weer goed!

Ik ben wel een heel klein beetje van mijn roze wolk afgevallen...


Mars

He, wat balen. Het ging zo goed.
Ik denk niet dat het door een van je andere kleintjes komt hoor. Ze zijn nu eenmaal heel wild en het is 1 spaghetti door elkaar. Die kleintjes kunnen nu eenmaal veel hebben.
Waarschijnlijk was er iets mis met hem.


Even los daarvan: Ik zou overigens de allerkleinsten niet te veel vastpakken, alleen als het voor de schoonmaak van het blok nodig is. Meestal wordt het 'doorkomen van veertjes' als moment gezien waarvanaf mensen de kleintjes vasthouden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mirjam

Vandaag is Kruimeltje 4 uit het ei gekropen.
Net zoals Bono eet Paco ook ineens enorm veel; het voer is hier niet aan te slepen  ;).

Dank voor de tip Mars!
Ik was al van plan om haar nestje meer met rust te laten.