Pietje stort steeds neer...

Gestart door PaatenPietje, oktober 25, 2010, 10:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaatenPietje

Hallo allemaal,

Sinds 3 weken heb ik een nieuw Parkietje genaamd ; Pietje..
Helaas zijn mijn 2 andere parkietjes overleden dus werd het tijd voor een nieuwe..
Ben dus al wel bekend met parkietjes.

Ben nu bezig om Pietje tam te maken en dat gaat allemaal heel goed  ;D
Komt al lekker op mijn hand zitten en vind het niet meer eng..
Is zelf een keer perongeluk de kooi uit ontsnapt.. Dus vloog meneer door de kamer rond, ik snel alles dichtgedaan zodat ie niet overal tegen aan zou vliegen.
Maar meneer wist natuurlijk de hoogtes nog niet en stortte paar keer neer.. Was heel zielig. Heb hem daarna rustig naar me toe gelokt en hem gevangen en in zijn kooitje gedaan . Vond ie allemaal prima ( Dit was in week 1 , dus nog niet klaar om te vliegen) Nou gingen we hem gisteren weer laten vliegen was geloof ik de 4e keer..En hij blijft neerstortte, vliegt tegen de muren aan en valt dan best wel hard op de grond..
Is dit normaal voor een parkiet? Of moet hij nog steeds wennen. Want het is zo zielig om te zien dat hij steeds valt. Durf hem eigenlijk niet meer te laten vliegen zo. Hebben jullie tips? Zo ja ; Graag !
Alle tips zijn welkom..
Alvast bedankt allemaal!

Groetjes Patricia & Pietje

Mars

Sommige parkietjes snappen na twee rondes al meteen waar de grenzen liggen.
Andere parkietjes zijn door angst of juist enthousiasme wat minder snel in begrijpen ;)

Gewoon blijven proberen en dek in ieder geval ramen en spiegels af.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

PaatenPietje

Okee dat is al iets! Tis echt zielig om te zien als die neerstort...
Wij hebben een open keuken, zeg maar een soort van gat in de muur met een lijst eromheen..
Deze heb ik nog niet afgedekt, dus denk dat ik dat ook maar ga proberen.
Zo blijft die in de woonkamer.. Is het ook een idee om een speeltuintje te maken dat ie daardoor wordt afgeleid. Of is het beter van niet..
Want dat neerstorte is wel zielig hoor.. doe ik mijn Pietje liever niet aan haha..

Mars

Ja, een speeltuintje of fijner nog een speelboom of hangend speelding zorgen er voor dat er een goede landingsplek is.
De eerste keer wat trosgierst er op en een favoriet speeltje is vast wel aantrekkelijk.

En nee, ik weet het.. dat neerstorten is niet fijn. Ik heb een parkietje dat erg nerveus is en dat van angst vaak tegen de muur of de tafelrand (van 3 cm dik! maar hij raakte hem steeds) op vloog. Gelukkig is hij nu wat rustiger, dus gaat het heel goed. Maar over het algemeen zul je zien dat ze binnen een weekje wel wat wennen hoor! Jonge parkietjes doen het bij hun eerste vluchten heel erg vaak.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moon-Star

mijn parkietjes hebben dat ook een tijdje gehad bij de één ging het sneller over dan bij de ander.
nu ben ik erachter gekomen dat ze steeds tegen de muur opvliegen als het niet licht genoeg is in de kamer.
nou weet ik niet of dit bij jou ook het geval kan zijn maar kijk er eens naar zal ik zeggen.

PaatenPietje

We gaan hem vanavond weer proberen te laten vliegen..
Hebben gisteren een speeltuin gemaakt voor pietje, Dus ben benieuwd of die daar op gaat zitten!
Bedankt in ieder geval voor de tips

ParkietenLover

#6
Hoi PaatenPietje ,


Leuk dat je hem laat vliegen , Maar zotezien heb je hem de eerste keer gevangen ? Dat hij neerstordt is heel normaal , Dit doen bijna alle jonge parkietjes als je hem eerst laat vliegen . Kijk uit als je eten maakt in de keuken , en je parkietje is los ..... Maar veel succes ! :D

Alysha