Wel of niet doen... pop met kale buik?

Gestart door Duffy, oktober 20, 2010, 17:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Duffy

Hoi allemaal,

Nadat Kiki afgelopen zomer overleed, wist ik al dat ik een nieuw vriendje of vriendinnetje voor Sjef wilde. Op onze kinderboerderij zit een witte pop, 7 jaar oud ongeveer en niet echt tam, die ik meenemen mag.
Nu is het probleem dat deze dame kaal is op de buik. Ze vliegt wel, hoewel ze niet vaak in de volière gelaten wordt, vanwege de vele vragen van bezoekers hierover. Volgens de medewerker van de boerderij is het een simpele erfelijke ziekte, die niet besmettelijk is voor Sjef (anders zouden de andere parkieten er ook wel last van hebben).
Als ik haar zo zie, in haar hokje, krijg ik zo een medelijden met haar, maar een niet-tamme parkiet, doe ik die wel een plezier in mijn woonkamer? Doe ik Sjef daar wel een plezier mee? Doe ik mezelf daar wel een plezier mee?
En wat denken jullie van haar kale buik, ga ik daar in de toekomst nog meer problemen mee krijgen?

Hopelijk kunnen jullie even met me meedenken...

Groetjes, Duffy

EvelienM

hmmm ik weet t niet, misschien meenemen en eerst grondig door een vogelarts laten onderzoeken voordat je r bij Sjef zet?

Moppers

Ik heb nog nooit gehoord van een erfelijke ziekte die kaalheid veroorzaakt, maar goed, dat zegt ook niet alles.

Ik zou eerst proberen te achterhalen wat ze precies heeft. Als je de naam van de ziekte weet, kan je er meer informatie over opzoeken en beter een beslissing nemen.

Wat betreft het niet tam zijn: Ik denk niet dat dat Sjef wat zal kunnen schelen. Voor parkieten onderling is het niet belangrijk of ze tam zijn of niet, zolang ze maar goed met elkaar overweg kunnen.

Duffy

Hmm, ik heb nooit een bericht van jullie reacties gehad, maar toch dank daarvoor! De pop ken ik al wel al die jaren dat ik er kom, dus ziek denk ik niet dat ze is. Maar omdat het toch met name op de buik is dat de veren weg zijn, denk ik dat ze het zelf doet en dat vind ik toch wel moeilijk, vooral als ik het niet verhelpen kan.

Mijn twijfel was dus te groot, ik heb het toch maar niet gedaan. Omdat ik aan Sjef merkte dat hij toch echt nieuw gezelschap nodig had, heb ik vandaag de grote stap naar de dierenwinkel gemaakt... Wat is dat raar zeg, om zo aan je pietje te komen.
Ik zag er meteen een mooi popje zitten, verderop zaten nog wat jongere, maar ik was op slag verliefd.  :-*
Ze zat net al dapper op de schommel in de kooi en hangt nu weer schuin in de tralies. Sjef is ondertussen in de andere kooi in rep en roer en laat zich van zijn beste kant horen. Ze kletst af en toe al terug, dus ik ben wel benieuwd hoeveel tijd deze dame nodig heeft om bij te trekken en te wennen!

Moppers

Als je de optie 'breng me op de hoogte als er reacties zijn' hebt aangevinkt, zou je inderdaad een notificatie moeten krijgen. Er zijn de laatste dagen echter wat onderdelen van het forum die niet functioneren als normaal, er wordt hard aan gewerkt dit weer op orde te krijgen. Het zou kunnen dat het hieraan lag dat je geen notificatie kreeg.

Als iets niet goed voelt, moet je het inderdaad niet doen.
Wel leuk dat je op een andere manier een maatje voor Sjef hebt aangeschaft. Zo te horen is hij helemaal in zijn nopjes. Veel plezier met je nieuwe parkietje.