de bijzonder broedplek van Lola...

Gestart door Mirjam, oktober 17, 2010, 19:20:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjam

Met mijn stelletje, Bono en Lola, wilde ik volgend jaar een keer een nestje proberen.

Sinds vorig weekend was Lola ineens in een laatje aan het struinen. Uit voorzorg heb ik spulletjes die er lagen weggehaald.
Ik deed er steeds balletjes in die zij er voortdurend uitgooide. Lola is altijd in de weer met balletjes overal af en uitgooien.
Lisanne had me echter al gewaarschuwd dat zij dit als broedgelegenheid kon zien. Ik was weer eens eigenwijs en geloofde dat ze alleen maar aan het spelen was.
Sinds gisteren zit ze dus veel in het laatje en smiddags kwamen Lisanne en Nicky op kietenvisite.
Lisanne zei tegen Nicky; Kijk jij eens naar Lola.. Nicky zei; Mir je wordt 'oma' want ze draagt een ei.
Ben echt een half uur volledig verbijsterd geweest en kon het niet geloven..
Door de anderen heeft ze echter weinig rust om het ei te leggen. Inmiddels zitten de anderen in de kooi en zit zij in het laatje. Ik verwacht en hoop dat ze binnen een paar uur het 1e ei gaat leggen..

Nu ik een beetje aan het idee gewend ben, vind ik het eigenlijk super leuk  ;D

Sjaakie

Wat een leuk verhaal. Een parkietenvriendje in een laatje! Heb je een foto? Lijkt me hilarisch om te zien  ;D
Het blijven bijzondere vogeltjes!

Veel succes met het nestje!

Groeten
Melinda