Uit de kooi

Gestart door Grungirl, oktober 13, 2010, 07:08:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Citaat van: haskerpon op oktober 18, 2010, 16:51:22
Morgen is er weer een dag ;)

Het is ook best eng, want de kooi is erg veilig voor je parkietje.
Geef 'm maar weer lekker z'n eten.

Wat je kan proberen: je parkietje op je vinger krijgen (al dan niet met trosgierst) en dan voorzichtig buiten
de kooi brengen. Niet ver van de kooi, je parkietje mag natuurlijk terugvliegen naar de kooi.

Misschien dat er nog meer tips komen.

Succes!

Wat moet ik doen als hij gelijk weer terug de kooi in vliegt dan??
Nog een keer proberen of...?

haskerpon

Het is precies zoals @Moppers het zegt.
Je moet uitvogelen wat bij jou het beste werkt en wat voor jou parkietje het prettigste is.

Als je parkietje gelijk weer in z'n kooitje kruipt, kun je het uiteraard weer even proberen.
Stukje trosgierst erbij en beloon je parkietje er ook mee als ze buiten de kooi is. Eventueel
proberen dat ze boven op de kooi wil zitten met trosgierst. 


Grungirl

Ik had hem nog niet uit de kooi of hij sprong al van mijn hand
en zo 5x geprobeerd geen succes dus morgen nog maar een keer proberen.
Zijn er nog andere mogelijkheden? Lijkt mij niet??

Moppers

Heb geduld!
Het is nieuw, dus eng. Hij went er vanzelf aan en zal dan op je hand blijven zitten tot je hem uit de kooi hebt.

Grungirl

Ik heb nou een speeltuintje, ik heb alleen nog geen idee waar ik die neer moet zetten?
Is het misschien handig om hem in het begin vlak bij de kooi te zetten?
Hij durft er nog steeds niet uit dus, misschien als hij dat ziet dat hij denkt he leuk??

ParkietenLover

#25
Hoi Grungirl ,

Ik had eerst ook geen speeltuintje ,wat ik erg jammer vondt . Want ik vondt het erg jammer dat hij heel de tijd op de kooi zat . Natuurlijk zijn we een speeltuin gaan maken . Die hebben we op de tafel gezet naast de kooi . En direct was de eerste verkennings vlucht ,  Dat hij niet uit de kooi wilt is heel gewoon . Want de kooi is ondertussen een vertrouwt plekje geworden . Maar kan je hem niet lokken met trosgierst ? Ondertussen laat ik hem niet meer uit de kooi . (Hij luisterd niet meer .)



Alysha

haskerpon

Bij ons heeft ook de speelboom eerst een paar dagen vlak bij de kooi gestaan.
Ze vonden het al gauw een leuk plekje.

Later heb ik 'm aan de andere kant van de kamer op een kast gezet.
Daar vind ik de speelboom beter staan, naast de kooi werd een beetje 'sta in de weg'.
Ook daar hebben ze de speelboom teruggevonden.

marliesjuh1987

Hoi hoi,

Ik heb mijn parkietje Billy nu ongeveer 3 weken, ben al druk bezig met tam maken.. heb em nu zo ver dat ie trosgierst uit mijn hand eet binnen de kooi en af en toe zet ie voorzichtig een pootje op mijn hand als die er niet bij kan.
Echt tam is hij dus nog niet.
Nu wou ik net zijn kooitje verschonen, haalde dus de bak aan de onderkant eronderweg en zoefff weg was die :O
Nu zit ie dus stilletjes in de woonkamer in een hoekje.
Heb wel alle gordijnen dicht gedaan.
Maar wat moet ik nu doen om hem ooit weer terug te krijgen in zijn kooi? Hoop dat hij uiteindelijk zelf zijn kooi terug vind als hij honger krijgt ofzo, maar op mijn vinger zitten wil die niet! HELP!!!!

EvelienM

rustig blijven,niet om hem heen gaan lopen etc, het zijn prooidieren en zien een mens als "roofdier" vooral als ze nog niet tam zijn, misschien kun je de kooi in de buurt zetten en proberen wat te lokken met trosgierst? gewoon rustig blijven is het belangrijkst!

Grungirl

Citaat van: EvelienM op oktober 29, 2010, 14:59:14
rustig blijven,niet om hem heen gaan lopen etc, het zijn prooidieren en zien een mens als "roofdier" vooral als ze nog niet tam zijn, misschien kun je de kooi in de buurt zetten en proberen wat te lokken met trosgierst? gewoon rustig blijven is het belangrijkst!

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt!
Je zegt ze zien mensen als een roofdier?
dus dat zou dan toch betekenen dat ik alles behalfe vlak bij de kooi moet zijn?
Hoe kan ik hem dan lokken met trosgierst?
Ik laat hem namelijk op mijn hand zitten (met trosgierst in mijn hand) en dan doe ik langzaam mijn hand de kooi uit en nou ja dat lukt niet echt.
Zodra hij merkt dat hij buiten de kooi is ( hij zit dan eigelijk nog half in de kooi) kijkt hij nog wel even rond maar vliegt dan snel weer de kooi in.
Maar de kooi gewoon open met trosgierst aan het deurtje en zo dat hij er ook echt uit moet om er bij te kunnen, en het speeltuintje vlak voor de kooi, zijn lievelingsspeeltje aan het speeltuintje met trosgierst helpt minder goed. Hij kijkt wel maar blijft in de kooi.


ParkietenLover

Gaat het nog steeds niet ? Gewoon veel geduld net als bij het tam maken .
Citaat van: Grungirl op oktober 29, 2010, 23:48:10
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt!
Je zegt ze zien mensen als een roofdier?
dus dat zou dan toch betekenen dat ik alles behalfe vlak bij de kooi moet zijn?
Hoe kan ik hem dan lokken met trosgierst?
Ik laat hem namelijk op mijn hand zitten (met trosgierst in mijn hand) en dan doe ik langzaam mijn hand de kooi uit en nou ja dat lukt niet echt.
Zodra hij merkt dat hij buiten de kooi is ( hij zit dan eigelijk nog half in de kooi) kijkt hij nog wel even rond maar vliegt dan snel weer de kooi in.
Maar de kooi gewoon open met trosgierst aan het deurtje en zo dat hij er ook echt uit moet om er bij te kunnen, en het speeltuintje vlak voor de kooi, zijn lievelingsspeeltje aan het speeltuintje met trosgierst helpt minder goed. Hij kijkt wel maar blijft in de kooi.


EvelieM bedoelt het als hij nog niet tam is ,  Dus als je hem pakt etc .

Mars

Het ging om een ontsnapt vogeltje: die moet je dus heel rustig benaderen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Grungirl

oo sorry, ik zie nu dat iemand anders hier ook een vraag heeft gesteld!
Mijn fout

*Debbie*

Ik krijg mijn parkietje met geen mogelijkheid de kooi uit. Hij stapt wel op mijn vinger, maar als ik deze mbv trostgierst naar de uitgang beweeg, dan gaat hij snel weer op z'n stokje. Ook als ik trostgierst buiten zijn kooi of bij de uitgang hang, moet hij er niets van weten. Iemand tips?

ParkietenLover

Hoi *Debbie*

Net als alle bovenstaande reacties moet je gewoon veel geduldt hebben , de kooi is een vertrouwt plekje geworden .

Grungirl

#35
Het valt me nou op dat mijn parkiet zoveel met het spiegeltje bezig is in zijn kooi!
Ik denk dat dat zijn maatje is ofzu
Had ook gelezen in een boek dat je als je 1 parkiet hebt je spiegel er na een tijdje weer uit moest halen, dit leek me onnodig.
Maar nou lijkt het er op dat mijn parkiet niet uit de kooi komt omdat hij het veel leuker vind om bij zijn maatje (het spiegeltje) te blijven!
Kan ik de spiegel er nu nog uit halen? of word hij dat verdrietig omdat zijn vriendje er niet meer is?

Hij heeft trouwens ook geen oog meer voor trosgierst of mij

Mars

Als een spiegeltje leidt tot probleemgedrag, kun je het beter weghalen.
Natuurlijk moet je dan wel zorgen voor andere speeltjes.   ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Grungirl

Hoe bedoel je?
Dat ik er wat anders voor in de plaats moet hangen?

Grungirl

Vandaag eindelijk gelukt ;D
Maar hij knalde overal tegen aan en kwam steeds op de grond terecht
Is dit normaal?? vind het best gevaarlijk.
Was steeds bang dat hij zich bezeerde.
En hoelang duurt het voor hij niet meer overal tegen aanknald?

Grungirl

Even een vraag,
Als je je parkiet tam wilt hebben buiten de kooi...
Hoe vaak moet hij dan minimaal in een week buiten de kooi zijn???
Of maakt dit niet uit?