Beste parkietenvrienden..even een vraagje! (Leren 2 parkieten samen ook praten?)

Gestart door Dennis24, oktober 11, 2010, 19:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis24

Hallo,

Sinds een week of 6 heb ik een grasparkietje in m'n huis.Hij is nu helemaal tam (kareltje) en komt op mijn schouder en al.Ik besloot gisteren om een 2e parkiet aan te schaffen zodat hij een vriendje heeft.Ik heb nu dus een 2e parkiet van bijna 6 weken gehaald.Mijn vraag is nu: Zullen de parkieten nu nog wel nederlandse woordjes leren spreken nu ik er 2 heb aangeschaft?Wat is jullie ervaring hierin?

Dennis

Onderwerp in titel gezet. Gr. Lovesbudgies

Moppers

Of een parkiet leert praten hangt van enkele factoren af: aanleg, of hij/zij er zin in heeft, hoeveel tijd je besteedt aan het 'trainen' en op welke manier je dit doet. Dus niet van het aantal kooigenootjes. Het meerendeel van grasparkieten leert niet praten, dus je moet wel erg veel succes en mazzel hebben wil je ze allebei kunnen leren praten.

valkgek

Parkieten zijn moeilijk om tegelijk te oefenen
een tegelijk gaat sneller
succes

Gr Valkgek


Kleintjes

Citaat van: valkgek op december 05, 2010, 20:21:13
PARKIETEN ZIJN MOEILIJK OM TEGELIJK TE OEFENEN
EEN TEGELIJK GAAT SNELLER
SUCCES

GR VALKGEK

Kan iemand even de capslock killen? Check. Gr. LB En de tegenstrijdigheid misschien?

2 parkietjes tam maken duurt iets langer, ofschoon ook al vaker 't tegendeel is bewezen omdat 't nieuwe parkietje 't goede voorbeeld ziet bij zijn maatje en dat na doet.
Dat zou ook kunnen met praten, al heeft niet elk parkietje 't talent om te babbelen :) Wees niet teleurgesteld als je vriendje niet praat in Nederlandse woorden, hij vertelt je hele verhalen in 't parkiets ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

Zoals geschreven, maar weinig vogeltjes leren praten en meestal alleen als ze alleen wonen. Dat komt doordat ze zich dan meer op 'communiceren' met het baasje richten (papegaaien, dus).
Ook met 1 vogeltje moet je heel veel geluk hebben.

Er zijn zeker parkietjes waarvan er een of twee van een koppeltje praat. En wat in ieder geval wel vaker voorkomt is dat parkietjes geluiden nadoen.
Hier gingen ze op een gegeven moment de telefoon nadoen, bijvoorbeeld.

De vraag is natuurlijk: is een parkietje voor jou meer of minder waard. Je lijkt een beetje als eis te stellen dat een parkietje moet leren praten. Dat is wat mij betreft een onmogelijke eis.
Een parkietje heeft heel veel aandacht nodig. Als er niet altijd iemand thuis is, kun je het beste er een maatje bij kopen voor hem. Ook al wordt de kans op leren praten wat kleiner, de kans op een gelukkig leven wordt wel groter ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..