NutriBird Moet daar eivoer en kiemzaad bij ?

Gestart door ParkietenLover, oktober 07, 2010, 20:09:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietenLover

Omdat ik wil over stappen op pellets  (NutriBird.) had  ik even een vraag Moet daar eivoer en kiemzaad bij ?Of zit dat daar al in ? Want ik wil dat ze gezond zijn  :)

lovesbudgies

Eivoer zit er al in, dat hoef je niet meer apart te verstrekken.

Grit en maagkiezel moet je nog wel apart geven en groenten, fruit en kiemvoer moet je ook nog geven.
Vooral groene bladgroenten zijn goed naast pellets.

Mars

Succes! Heb je je eerst even goed ingelezen?

Ben je ook de ervaringen met nutribird tegengekomen op deze site?
Het is een hele goede pellet (samen met Harrison's de beste uit een test van een aantal jaar geleden), maar we hebben meerdere mensen hier op de site gehad die het niet lukte om alle vogeltjes op NB over te krijgen. Die dan vervolgens daarna wel redelijk gemakkelijk over gingen op Harrisons.

In ieder geval, probeer het gewoon. Over zetten op pellets is altijd lastig, maar met een beetje doorzettingsvermogen van jouw kant en goede controle moet het lukken.

Welke methode ga je gebruiken?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ParkietenLover

Ingelezen ? Nog niet .
Zal ik zeker doen Ik weet niet welke methode ik ga gebruiken mischien pellets dan laagje zaad er op dan nog en keer enzovoort. Maar nutribird zijn zo van die grote blokken ofzo ?

lovesbudgies

Welke methode je ook gebruikt, het allerbelangrijkste is dat je je parkietjes elke dag op hetzelfde moment even weegt.
Als ze meer dan 10% van hun lichaamsgewicht zijn verloren dan ga je weer een weekje terug naar een dieet met alleen zaden.

Nutribird zijn gekleurde bolletjes. Persoonlijk vind ik ze wat groot voor grasparkieten, Scenic bestaat ook uit harde gekleurde
bolletjes maar deze zijn ook in het klein. Probeer het gewoon zou ik zeggen, en veel succes!

ParkietenLover

Ok ! Weet iemand zo pellets met kleine zaadjes ?

Petr@

Het lijkt mij beter als je nu toch even op pellets gaat zoeken, daar vind je heel veel informatie.
Heb toch het idee dat je er nog niet veel over hebt gelezen.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

ParkietenLover

Ik heb vandaag me al in gelezen. over Wat zijn pellets.  ;) Of is dat niet genoeg ?

Mars

#8
Nee, dat is zeker niet genoeg. Parkietjes hebben moeite met het leren eten van pellets. Op de site vind je tips om het ze te laten eten en ook hoe in de gaten te houden dat ze zich niet doodhongeren omdat ze koppig zijn. Dat doen grasparkietjes namelijk soms.

Dus goed inlezen.

Laat ik het zo formuleren: ik denk dat het gemakkelijker om een gemiddeld parkietje binnen een maand op je vinger te laten stappen, dan om een parkietje over te zetten op pellets. Als ze het eenmaal (goed) eten, verkiezen ze het vaak  (gedeeltelijk) boven zaad. Maar parkietjes pellets laten eten is best lastig en daarvoor moet je het als baasje echt willen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Citaat van: ParkietenLover op oktober 08, 2010, 18:51:02
Ok ! Weet iemand zo pellets met kleine zaadjes ?

Hè? Geen idee wat je hier nu bedoeld...

ParkietenLover

Ik denk toch maar dat ik Xtravital ga gebruiken.

Wouter


ParkietenLover

Duur.. ;) Ik vind dit gewoon beter. Ik vind wel dat dit een slotje moet ik heb toch een besluit.
Hier mag een slotje op.

Petr@

#13
Ook een goede keuze. X-travital is een goed zaadmengsel. Goed opletten of alles ook opgegeten wordt.
Groente en fruit blijven aanbieden en als het eivoer in de X-travital niet opgeten wordt dan apart aanbieden.


Slotje op verzoek. Gr. Lovesbudgies
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016