Binnenvoliere of buitenvoliere?

Gestart door ParkietenLover, oktober 07, 2010, 16:46:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietenLover

Hallo, :)

Dat dit niet echt gebeuren maar: Als jullie mogen kiezen voor een voliere zouden jullie dan een binnenvoliere kiezen of buitenvoliere wat zijn de voordelen/nadelen voor jullie.

ik zou kiezen voor een binnen voliére.Voordelen: komen geen roofvogels minder (naja minder) kans op wegvliegende parkietjes ( als je de ramen en deuren sluit, ;))
En nadelen heb ik niet.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

fullmetalgirl

indien mogelijk binnenvoliere :)

voordeel:
temperatuur is te regelen,
minder spinnen,
ook in regen kun je droog bij de vogels zitten en kijken,
minder kans op wormen,
minder kans op wegvliegende vogels, aangezien je huis een grote sluis is,

nadeel: veel kleinstof, erg slecht voor je longen, bij veel vogels of veel gebruik van kamer (bijvoorbeeld slaapkamer waar je toch al minimaal 8 uur per dag bent) is een ionisator/luchtfilter aan te raden.

Wouter

Ik ga toch voor een buitenvolière. Ik vind het mooi om ze in natuurlijk licht te zien. Ook vind ik mijn buitenvolière gewoon fantastisch staan in onze tuin. Hij wordt voor een deel heel mooi begroeid door een klimhortensia. Uiteraard heb ik dat met kunststofplaten afgedekt zodat ze daar niet bij kunnen. Met een buitenvolière heb je qua inrichting vaak veel meer te kiezen.

Wegvliegende vogels, daar heb ik iets anders op bedacht, aangezien we niet genoeg ruimte voor een sluis hebben. Ik lok ze allemaal het nachthok in, voordat ik zelf de volière in ga (met het nachthok afgesloten van de volière dan) en dat bevalt me prima. Waar ik wel last van heb is schimmel (en, inderdaad fullmetalgirl, insecten en spinnen. Vooral oorwurmen zijn populair hier in het nachthok).

Mars

Ik heb zelf mijn vogeltjes binnen, maar vraag me regelmatig af of het voor de gezondheid van de vogeltjes niet beter is om buiten te leven.
Ik heb het idee dat menig buitenparkietje er stukken gezonder uitziet dan veel binnenparkietjes. En dan met dezelfde voeding (zaad) als uitgangspunt.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

CiteerDat dit niet echt gebeuren maar
[...]
komen geen roofvogels minder
Sorry, wat zeg je?

ParkietenLover

 :D ik snap het niet echt .. mijn ding staat niet zo beschreven even op nieuw schrijven


                         Hallo, :)
Dat dit niet echt gebeuren maar : Alls jullie mogen kiezen voor een voliere zouden jullie dan kiezen voor een binnenvoliere of buitenvoliere wat zijn de voordelen/nadelen voor jullie
Ik zou kiezen voor een binnenvoliere voordelen: komen geen roofvogels minder kans op op wegvliegende parkietjes en nadelen heb ik niet.


haskerpon

Citaat van: ParkietenLover op oktober 08, 2010, 19:03:07
:D ik snap het niet echt .. mijn ding staat niet zo beschreven even op nieuw schrijven
Hallo, :)
Dat dit niet echt gebeuren maar : Alls jullie mogen kiezen voor een voliere zouden jullie dan kiezen voor een binnenvoliere of buitenvoliere wat zijn de voordelen/nadelen voor jullie
Ik zou kiezen voor een binnenvoliere voordelen: komen geen roofvogels minder kans op op wegvliegende parkietjes en nadelen heb ik niet.

Ik ben het met moppers eens. Voor mij blijft het ook nog onduidelijk. "Dat dit niet echt gebeuren maar" is geen correct gebruik van de Nederlandse grammatica. Ook de zin met roofvogels loopt erg onduidelijk.

Misschien een tip om wat aandacht te besteden aan komma's. Lees je eigen tekst eens door zoals het er staat, niet zoals je het bedoeld. Denk dat je dan wel snapt dat het voor een ander niet duidelijk is.

ParkietenLover

Pffffff zouden jullie een buiten of binnen voliere kiezen.

Moppers

Je zegt dat je je bericht opnieuw zal schrijven, maar je typt vervolgens precies hetzelfde. Dan wordt het niet ineens wel duidelijk en normaal taalgebruik. Vervolgens een 'pffffff' reactie laat mij je vraag al helemaal niet serieus nemen.

lovesbudgies

Laten we even vanaf hier opnieuw beginnen.

Dit is een discussietopic met het onderwerp:


Wat zouden jullie kiezen, een binnen- of een buitenvolière?
En wat zijn daarvan de voor- en nadelen?

lovesbudgies

Ik kies zelf voor een binnenvolière.

Ik ben niet zo gek op kou dus ik vind het prettiger om niet naar buiten te hoeven (in de winter) om mijn vogeltjes
te kunnen zien en verzorgen.
Ik heb binnen veel meer contact met mijn vogeltjes dan ik buiten zou hebben. Ik kan uren bij ze zitten zonder buiten op de
grond te moeten gaan zitten.
Verder vind ik het prettig dat ik ze mee kan nemen naar andere vertrekken, en dat ze minder makkelijk kunnen ontsnappen.
Ik vind het ook een fijn idee dat mijn vogels niet worden blootgesteld aan regen, kou, onweer, harde wind, insecten en
geluiden van buitenaf waar ze bang van kunnen worden. Ik weet dat dat niet allemaal realistisch is, buiten zitten de vogels
ook beschut, maar toch voelt het prettiger als ze met slecht weer lekker veilig binnen zitten.

Het enige voordeel van buiten zou ik het natuurlijke licht en de frisse lucht vinden. Maar dat probeer ik al te compenseren
door het raam vaak open te laten staan en lampen met natuurlijk UV-licht staan al op mijn lijstje.

sumatraantje

Ik ga ook voor de Binnenvoliere,
Wij hadden eerst ook de vogeltjes binnen en het
was gewoon gezellig het gekwetter enzo.
Natuurlijk was het krijsen soms wel irritant, maar het is
zo stil binnen. Alleen die bejaarde kakarikie zit nu nog binnen
en die maakt ook niet echt geluid meer. Que verzorging enzo
maakt het me niets uit want ik vind het nooit zo erg om even lekker
naar buiten te gaan, Maar met die vrieskou enzo is het denk
ik ook wel prettig als ze binnen zouden zitten.
Ohja, en ze kunnen zoals lovesbudgies zei ook minder makkelijk
wegvliegen.

Het heeft beiden zo z'n na- en voordelen, maar
mijn voorkeur gaat uit naar binnen, ook al zitten ze
hier buiten.