parkiet eet niet

Gestart door hanson, oktober 01, 2010, 16:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hanson

mijn parkietje was gek met een speelstokje. hij was er de hele dag mee bezig en altijd met veel lawaai. nu is het stokje kapot en op de grond gevallen. hij heeft er een dag bij op de grond gezeten zonder een kik te geven. ik heb het stokje eruit gehaald en nu zit hij al een week als een ziek vogeltje zonder een geluidje te geven op een stokje en hij eet praktisch niet. echt heel zielig. wat kan ik doen ?

EvelienM

wat bedoel je precies met een speelstokje? ik kan me er niet echt een beeld bij vormen.
geef je m afleiding, andere speeltjes, genoeg voer, extra groentes etc? is hij alleen?

hanson

het was een snoepstokje die hij later als speelstokje gebruikte. hij was er helemaal gek mee. hij heeft genoeg andere speeltjes maar die bekijkt hij bijna niet. hij is wel alleen maar ik geef hem wel veel aandacht. ik vind het zo raar dat hij van het ene op het andere moment, na het wegvallen van "zijn"speeltje zo stil is en bijna niet meer eet.

Joyce

Misschien was hij wel "verliefd" op dat stokje? Kijk eens of je zo'n zelfde nieuwe snoepstok kunt "strippen" van het snoep en dan het stokje weer op dezelfde plek in de kooi ophangen?

Groetjes, Joyce.

hanson

dank je joyce maar ik heb het oude stokje na een week weer opgehangen. ik heb er een gaatje in geboord met een draadje eraan. maar dit heeft niet geholpen want hij kijkt er niet naar en eet nog steeds niet.

Moppers

Zit hij ook bol? Het zou namelijk kunnen dat hij ziek is. Dat hij zich zo gedraagt sinds het stokje weg is zou dan puur toeval zijn.

haskerpon

Hoe is het nu met je parkietje?