Grasparkiet is tegen het raam aan gevlogen en bloed uit ze snavel

Gestart door mvrL, oktober 12, 2010, 15:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvrL

hallo
ik heb even een vraagje... de grasparkiet van me vriend is net otnsnapt en vloog hard tegen het raam. hij viel ook een stuk na beneden en was even nockout, maar kwam even later weer bij. hij wilt niet eten en drinken, hij is helemaal slap en ligt heel de tijd hij kan niet meer op ze ze stok zitten, en hij heeft evenwichtsproblemen. wat kan je t beste doen?? overleeft de parkiet het wel?? hij kan ook niet naar de dierenarts want hij zit in de gevangenis en ze laten ook geen dierenarts daarheen komen.
hoop snel iets te weten te komen
liefss

Audrey

Ocharm  :o

Er zal toch een vogelarts aan te pas moeten komen hoor. Kun jij het diertje niet ophalen en naar een vogelarts gaan?
Als hij buiten westen is geweest en zo lang ligt en slap is, mag je zeker niet wachten tot morgen!

mvrL

ik mag hem pas maandag komen halen dan.... maar dat is dan al telaat tenzij die het haalt tot maandag dan ga ik zekker met hem na de dierenarts.. maar tot die tijd wat kan hij het beste doen?

Parkieten-Freak

#3
Wat je het beste kunt doen, is de vogel zoveel mogelijk met rust laten en alle stokken uit de kooi halen.
Leg de vogel in de kooi op een handdoek en zorg dat hij het lekker warm heeft, als het kan rond de 30 graden. Dit kun je al bereiken door een schemerlamp boven de kooi te zetten. (Wel een donkere doek over de kooi hangen tegen het felle licht).

Zet of hang even géén waterbakje in de kooi. Bied de vogel af en toe wel wat water aan, maar haal het bakje weg als de vogel niet wil drinken.
Dring ook geen eten op.
Verder is het afwachten geblazen. Het is op dit moment nog niet te voorspellen of het vogeltje beter wordt. Laten we hopen dat hij snel opknapt maar hou hem voorlopig in de kooi tot hij volledig genezen is!!!
Sterkte!


mvrL

oké dankjewel, en hy mag helemaal niet meer uit de kooi gehaalt worden? er zit ook nog een ander grasparkietje in de kooi namelijk dus alle stokje er uit kan dan niet denk ik...? zal het morgen gelijk zeggen als die het gehaalt heeft :'(

Parkieten-Freak

ok, laat dan 1 stokje in de kooi voor de andere vogel.
De reden om de stokken weg te halen is dat het gewonde vogeltje zich niet verder kan bezeren.

Het gewonde vogeltje kan nu beter niet uit de kooi gehaald worden om te voorkomen dat hij in shock raakt. Angst bij de vogel (door vastpakken e.d.) moet je op dit moment zoveel mogelijk vermijden. Alleen vastpakken als het nodig is, verder het vogeltje zoveel mogelijk rustig "bij laten komen" in een wat donkere omgeving.
Nogmaals sterkte en hou je ons op de hoogte?


mvrL

oké bedankt voor de informatie, hoop dat het vogeltje nog leeft en dat ik die informatie morgen aan me vriend kan door geven en dat het vogeltje er weer helemaal boven op komt. laten maar hopen op het beste arm beestje. en ik laat morgen dan ook even weten hoe het afgelopen is. nogmaals bedankt

Moppers

Citeerhij kan ook niet naar de dierenarts want hij zit in de gevangenis en ze laten ook geen dierenarts daarheen komen.

:o In de gevangenis zouden ze toch beter moeten weten!!!!

Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren, artikel 36:
Lid 1: Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen
Lid 3: Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen.

Overtreding van het eerste lid van dit artikel is een misdrijf, overtreding van het derde lid is een overtreding. Met andere woorden, die gevangenis is in ieder geval in overtreding van de wet. Dit parkietje heeft recht op medische zorg, de gevangenis mag het bieden van die zorg niet belemmeren.
Wat je het beste kunt doen is de LID bellen, zij maken er dan een melding van zodat er een inspecteur kan gaan kijken en indien nodig zelfs proces verbaal opmaken en sommeren dat het parkietje door een dierenarts wordt gezien. Het telefoonnummer: 0900-2021210.

mvrL

nou hij leeft nog gelukkig !! hij vliegt al weer een beetje gaat weer op de stok zitten, en hij eet en drinkt weer zelf, alleen nog een beetje problemen met ze evenwicht. alleen ze snavel is een andere kleur geworden denk door de harde klap of zo??
me vriend ging het nog even na vragen hoe dat nou zit als je vogel ziek word daar. ze moeten wel dierenarts bellen lijkt me of dat iemand die vogel gelijk mag komen ophalen.
bedankt nog voor jullie snelle reactie 's

Parkieten-Freak

Gelukkig gaat het de goede kant op maar hou het vogeltje goed in de gaten. Een hersenschudding/hersenkneuzing is een ernstige zaak. Vermoedelijk heeft je parkietje zoiets opgelopen en heeft daardoor moeite om zijn evenwicht te bewaren. Deze toestand kan nog wel dagen tot weken duren, gun de parkiet dus zoveel mogelijk rust zodat hij helemaal kan herstellen.
Succes!