Hok verschonen

Gestart door Nienke, september 27, 2010, 18:21:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nienke

Hoevaak moet het eigenlijk per week?
Ik doe het meestal als het vies is... ;)

Jullie??

joopie en mutz

ik doe het minstens 1x per week en soms hebben ze er zo'n rommel van gemaakt dat ik het eerder doe :P

Wouter

Citaat van: Nienke op september 27, 2010, 18:21:14
Ik doe het meestal als het vies is... ;)
Tja, beetje vaag, vind je ook niet? Probeer het minstens 1 keer per week te doen. Parkieten hebben ook behoefte aan hygiëne. In mijn buitenvolière doe ik het eens in de 2 weken, maargoed, das ook wel een stuk groter dan een kooi. ;)

haskerpon

In het weekend maakt Lysbeth het hok helemaal schoon.
Alle bakjes krijgen dan een afwasbeurt en bak + spijlen worden schoongemaakt.
Stokken en speeltjes gaan eruit en worden ook schoongemaakt.

Tussendoor (door de week) krijgen ze een keer een schone krant met beukesnippers.


Parkieten-Freak

Een en ander hangt uiteraard af van het aantal parkieten en de grootte van de kooi.
Persoonlijk vind ik 1 maal per week de kooi (en alles wat erin zit) even goed schoonmaken toch wel noodzakelijk.


Sjaakie

Ik heb (nu) 1 parkiet en ook bij mij krijgt hij iedere week een lekker schoon 'huis'.
Inderdaad neem ik ook alles mee, speeltjes, tralies etc.


Nienke

Tot nu toe deed ik het ook 1 keer per week, naar als het heel erg vies is eerder ;)

parkietenwinkel

#7
Ik maak het hok 2 keer per week schoon. Ik gebruik houtsnippers, dat stuift een stuk minder. Voor het schoonmaken gebruik ik appelazijn, dit is veilig voor je parkietje en werkt goed tegen microorganismen.
Groetjes Lisa


Reclame maken voor een winkel in je berichtje is niet toegestaan. Gr. Lovesbudgies

Moppers

Ik verschoon eenmaal per week de kooien, waarbij ik de bodem sop en voorzie van nieuwe bodembedekking. Daarbij neem ik ook toebehoren mee die vies zijn (stokjes, speeltjes etc). Eens per maand is de grote schoonmaak, dan gaan álle stokjes, speeltjes, tralies en dergelijke mee.
Voerbakjes maak ik meestal vaker schoon (als er poep in/op zit), drinkflesjes dagelijks.

MissDorien

Citaat van: Zorro&Jojo op januari 23, 2011, 19:47:02
Ik maak het hok 2 keer per week schoon. Ik gebruik houtsnippers, dat stuift een stuk minder. Voor het schoonmaken gebruik ik appelazijn, dit is veilig voor je parkietje en werkt goed tegen microorganismen.
Groetjes Lisa


Reclame maken voor een winkel in je berichtje is niet toegestaan. Gr. Lovesbudgies
Appelazijn? Waar kun je dat krijgen? In de supermarkt gewoon?
Ik maak ook 1 keer in de week alles schoon, waterbakje ververs ik elke dag en maak ik dan direct grondig schoon.
Op de bodem liggen houtsnippers, al had ik laatst ook iets van mais? en dat vond ik ook erg prettig.

pixie

Een grote schoonmaakbeurt doe ik 1x in de week, alle bakjes, stokjes, etc maak ik dan goed schoon.

De bodem vervang ik vaker.

Mars

Appelazijn is oa te koop bij de AH. Gebruim de zoekfunctie maar eens, dan kun je lezen dat het heel goed is om te mengen door het drinkwater (en de verhouding) ;)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..