Parkietje slaapt veel

Gestart door nijn, september 20, 2005, 13:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Heel erg jammer! Je heb nog zo je best gedaan. Meer dan je best kan je niet doen. Sterkte.

Dick.

nijn

Ik wilde jullie graag laten weten dat ik een nieuw parkietje heb. Misschien een beetje te snel maar ik was er zo verdrietig dat kwetter er niet meer is en het is zo stil op mijn kamer..Nu heb ik van een kinderboerderij een mannetje van drie weken gekregen. Toen ik m zag was ik direct verkocht. Wat zijn het toch lieve diertjes. Hij lijkt helemaal niet op kwetter, dat vind ik wel jammer. hij is geel met fluoreserend groen. Vanochtend zij ik een paar keer goedemorgen en hij floot het na!!! Ik heb nog helemaal geen naam voor hem, hij is een beetje ondeugend. Als iemand iets leuks weet laat het me weten!!!

Groetjes Nienke

Caradow

een mannetje van 3 weken? onmogelijk....

Een parkiet vliegt pas met een week of 4 uit en met een week of 5 a 6 eet het zelfstandig...

nijn

Van de meneer waar ik hem van heb zij dat hij van een nestje van eind augustus was en nu 3 a 4 weken was. Ik geloof je wel hoor, maar waarom zegt iemand dat?
Groet Nienke

Dick uit Aruba

#24
Misschien zei Caradow het een beetje bot, maar als jouw parkietje werkelijk drie weken is, zou ik hem zo spoedig mogelijk terugbrengen! Dit arme beest gaat het waarschijnlijk niet overleven op een leeftijd van drie weken.
Het is pracies zoals Caradow al zei: ze vliegen pas uit na een week of vier en kunnen pas na een kleine zes weken voor zichzelf zorgen.
Dus...gauw terugbrengen en hem na drie weken weer ophalen.

nijn

Ik heb nog een vraagje. Hij eet zelfstandig. Kan dat wel als ze bijv al vier weken zijn. En hij komt uit een voliere, kan hij dat wel weer terug gezet worden. Ik wil natuurlijk het beste voor het lieve diertje!
:)

Groetjes Nienke

Dick uit Aruba

Dat zou dat een hele bijzondere parkiet zijn.

Als jij zeker weet dat je parkiet al zelfstandig zijn zaden eet (dus ook pelt), dan is je parkiet ouder dan drie of vier weken. In dat geval kan je hem houden en ben je, wat betreft de leeftijd, gefopt. Dit geeft overigens niet. Je kan veel beter een parkietje hebben van 6 tot 8 weken dan een parkiet van drie of vier weken.

Dick.

nijn

ja hij pelt ze zelf ook! Ohh gelukkig maar, ik wil nl niet dat ik een te jong parkietje heb die nog niet voor zichzelf kan zorgen, dat is nl zielg... Ben dus beetje gefopt, maar hij is wel erg leuk en vrolijk. Weet je misschien nog een leuke naam?! :)
Dank je wel voor je reactie net!

Groetjes Nienke

Safrena

Hey Nijn

Misschien bedoelden ze dat je parkietje al drie weken uit het blok is en dus nu ongeveer een acht à negen weken is

In ieder geval is het zoals Dick al zei als je parkietje heel goed zelf eet en zijn zaadjes ook pelt is je parkietje minstens zes weken of iets ouder ;)

voor leuke namen kijk even op onderstaande link ;)

http://www.birds-online.de/statistik/statistik.htm

Vele groetjes

nijn

Dank je voor de tip ik ga er eens goed tussen kijken!!  :D
Ik denk dat je gelijk hebt dat hij al ouder is. Ik vond drie weken al zo kort!

Groetjes Nienke

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Wat fijn dat je weer een nieuw vriendje hebt!
Hopelijk heb je gauw een mooie naam voor je vriendje en helpt hij jou een beetje met het verwerken van het verlies!

Heel veel plezier samen!  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Thijs

#31
Wat verschrikkelijk!!

Maar je hebt je best gedaan en veel meer kon je niet doen :(
Toch leuk dat je een nieuw vriendje heb genomen :)

Sterkte, Thijs.

nijn

ja ik ben ook errug!! blij met mijn nieuwe vriendje! Hij heeft een naam, een gekke misschien maar hij heet: Boefje! Hij went nu een beetje en zodra er mensen gaan praten gaat hij er heel hard geluidjes doorheen maken, erg handig als je aan de telefoon zit! :D Zijn vleugeltjes zijn niet ingeknipt een daardoor kan hij heel hard vliegen. Ik heb m de eerste paar dagen even in zijn kooitje laten wennen en hij gaat nu al rustig op mijn hand zitten! Als ik hem eruit haal hoe kan ik hem dan het beste weer in zijn kooitje zetten. Kwetter ging nl gewoon rustig op mijn hand zitten of ging er zelf weer inzitten als hij het zat was! Maar Boef die gaat op het hoogste punt in mijn kamer zitten en komt niet meer naar beneden :) .

Groetjes Nienke

MiMi

Hey mensen,

Ik heb mijn parkietje Mimi al ruim 3 weken en wanneer ik hem kocht werd mij verteld dat hij pas 2 weken uit de blok was. Sinds 1 weekje slaapt ze best veel en is ze ook de hele tiijd bezig met haar veertjes schoonmaken. Maar toch maak ik me zorgen want ik ben bang dat ze niet in de rui is en misschien ziek is. Ik ben wel een stress iemand, maar toch wil ik graag van jullie weten wat jullie ervan denken?

groetjes,

Mimi

Chantalleke

Hoi Mimi,

Zit jouw parkietje zo als op de foto van Ingrid's site?
http://members.home.nl/isd/ziekten.html
Of herken je misschien meer dingen die horen bij de ziekteverschijnselen?
http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Ik merk het aan mijn eigen parkietjes ook dat nu het kouder begint te worden en vroeger donker dat ze toch net ietsje minder actief zijn dan wanneer in de zomer het zonnetje lekker schijnt. Bovendien is het echt door die omslag van het weer een periode waarin veel vogeltjes gaan ruien. Bij ons vliegen de veertjes door de kamer op het moment  :P

Je zou voor wat extra vitaminientjes wat roosvicee door het water van je vriendje kunnen doen. En als je het écht niet vertrouwd dan kan ik je maar 1 ding aanraden....neem je kleine vriendje mee naar een dierenarts ;)

Heel veel succes!
Groetjes,
Chantal

MiMi

Hey dankje voor de info!

Maar geukkig ziet Mimi er nie zo uit als op dat foto. Er vallen wel kleine veertjes van haar af, misschien dat ze in rui is?

Ze slaap altijd afwissellend, soms op twee pootjes en soms op een pootje, dat doet ze al sinds ik haar heb, dus daaruit kan ik ook niet concluderen dat er iets met haar is.

Daarnaast eet ze nooit fruit of groente als ik het haar aanbied, ze eet alleen haar zaadjes en trosgierst. Ik denk dat ik wat van roosvicee in haar water moet doen.

Anyway thanks voor je reactie ik hou je nog op de hoogte. :)

Groetjes Mimi

Safrena

Hey Mimi

jonge parkietjes slapen wat meer dan oudere parkietjes ;)
bovendien verliest ze al wat veertjes dus zal ze in de rui gaan waardoor ze ook iets meer slapen ;)
Parkietjes gaan voor de eerste keer in de rui rond de drie a vier maand ;)

Geef je parkietje naast af en toe een beetje roosvicee in het water ook twee tot drie keer per week een beetje eivoer geven. Als je xtra-vital geeft is dat niet nodig.
Qau verse groentjes en fruit blijven oefenen je parkietje moet er nog aan wennen ;)
je kan daar bij de zoekfunctie nog meer tips over vinden

vele groetjes