Mijn parkiet eet alles

Gestart door Grungirl, september 23, 2010, 15:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grungirl

Hallo,

Ik heb mijn parkiet nou een week of 3
maar sinds vorige week begon hij dus van zijn stokken de eten
Die heb ik toen vervangen door houten stokken
Maar hij eet echt alles! van zijn eigen veertjes, hout snippers van de bodem tot zijn eigen poep!
Dit is tog niet normaal neem ik aan????? of wel ???

Wouter

Ik neem aan dat ie ze sloopt? En dat ie ze niet opeet? Zo'n grote krop heeft een parkietje namelijk niet. Zorg dat er genoeg te slopen is in de kooi, parkieten houden namelijk vaak van slopen.

Zorg verder dat hij voldoende mineralen en vitaminen binnenkrijgt. Als hij echt zijn poep opeet, dan kan het zijn dat hij te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.

Grungirl

Dat lijkt me raar ik heb gewoon voer krachtvoor en nog special fitamine voer
En nee bij bijt er stukjes af daarna eet hij het echt op!

Geertje

Grungirl,

Verveelt de parkiet zich misschien?
Speelt hij welmet speelgoed inde kooi?
Ik heb laatst wat dennenappels opgehangen..knagen ze uren aan, dikke pret.

Ook geef ik ze met regelmaat een bundeltje gedroogde grassoorten. Bestel ik online. Geweldig om ze daarmee aan de gang te zien gaan.


Eigen poep opeten vind ik inderdaad een beetje vreemd..Dat klinkt meer als een tekort aan voeding/ mineralen dan als verveling.
Wat voor zaadmengsel krijgt je parkiet? En wat krijgt hij daar nog bij?





Mars

Probeer hem juist wat knaaghout aan te bieden (wilgentak) en verse groente en fruit. Goed tegen de verveling en voor de vitamines.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kleintjes

Mijn gevoel zegt in eerste plaats dat de kleine last heeft van verveling: Genoeg speeltjes en knaagmateriaal aanbieden kan dan helpen.

Zorg er ook voor dat ie genoeg vitamines en dergelijke binne krijgt door fruit en groente te geven, zoals al eerder gezegd werd.

Parkietjes moeten leren fruit eten, dat zullen ze niet allemaal even snel leren dus heb geduld en laat zien dat 't eten van dat onbekende ding veilig is (zien eten doet eten).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses