Rare beweging

Gestart door PipMijnParkiet, september 21, 2010, 21:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PipMijnParkiet

hallow allemaal ,

Ik heb een parkietje van nog geen jaar, maar 's avonds als ik tv zit te kijken maakt ze een hele rare beweging me moeder zegt dat ze dit vaker doet, het lijkt erop alsof ze kokhalst maar ik denk het niet. Ze doet haar mond open en maakt een rare beweging met haar keel, is dit ernstig ????

Bedankt alvast !!!  ::)

Sjaakie

Klinkt als het ophalen van zaadjes uit de krop. Dat is niet ernstig. Mijne doet dat ook voor speeltjes.

EvelienM

of gapen...... mijn parkiet gaapt wel eens als ie moe is, dus vooral 's avonds..

Wouter

Ik vind de omschrijving eigenlijk te vaag om een conclusie te trekken, maar als ik iets zou moeten zeggen zou ik ook zeggen dat je parkietje gaapt.

Zaadjes opgeven gebeurt naar een speeltje of ander parkietje. Hij maakt dan een beweging naar achter en weer naar voren met zijn hoofdje, waarna hij een zaadje aan een speeltje of parkietje zal (proberen te) geven. Vaak is een parkietje hierbij actief en opgewonden.

Gapen gebeurt als een parkiet moe is, waarbij de parkiet dus niet zo actief is. Hij doet dan zijn snavel wagenwijd open en steekt zijn nek uit.

Braken is iets anders. Het lijkt een klein beetje op het opgeven van zaadjes, alleen komt er hierbij uiteraard ook braaksel uit de snavel. De vogel is hierbij ziek en zal waarschijnlijk ook andere symptomen vertonen zoals bol zitten, veel slapen, staartwippen etc.


PipMijnParkiet

Bedankt ,

maar ik denk niet dat het gapen is want meestal als ze het doet, doet ze die beweging en dan gaat ze krabben
sorry als het vaag is maar het ziet er echt uit als braken wnat je zit die keel bewegen een soort wave achtig iets

:D

Mars

Irritatie in de krop door een velletje dat kriebelt? Probeer eens een paar hapjes eten te geven als het zo is, bijvoorbeeld van trosgierst ofzo.
Als het dan weg is, dan is het een soort van kriebel in de keel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

storekeeper07

Als ze dat alleen maar in de avond doet is het misschien niets om je druk te maken,
maar als het constant gebeurt,en ze gooit dan voedsel uit met kokhalsen dan moet je zeer snel
naar de dierenarts om hem erna te laten kijken.
want dan kan het zijn dat er problemen zijn met haar kropje. :( :(

PipMijnParkiet

Okeey alles is duidelijk heel erg bedankt  ;D