Welke kooi?

Gestart door chatman, september 20, 2010, 07:55:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chatman

Welke kooi kan ik het beste nemen????


Zoals in het introductieforum al geschreven, ben ik een beginner.
Ik heb ook nog geen grasparkiet. :'(


Maar welke kooi kan ik het beste nemen, bij de hornbach in zaandam hebben ze 1001 kooien, ronde vierkante, priamide !?............. :-[

Wat is nu een goede kooi om mee te beginnen!?.... :(



Robin en Nickey

Hoi,

Ik weet niet of je al met de zoek functie wat gezocht hebt maar als je zoekt onder( onder andere) "goede afmeting kooi" staan daar minimum afmetingen voor een kooi voor 1 en/of 2 grasparkieten.

Verder zou ik geen ronde kooi nemen maar een brede kooi zodat ze lekker kunnen bewegen. Let verder ook op de tralieafstand, deze mag niet meer zijn dan 13mm anders heb je kans dat je grasparkieten er met hun kopjes doorheen gaan en vast komen te zitten. Er is ook een topic met foto's van allerlei kooien maar ben niet zo goed in linken plakken dus mogelijk dat iemand anders die voor je neer kan zetten (of mogelijk vind je 'm zelf via de zoek functie).

Ik had zelf tot kort een Hagen Vision L01 en vond dat een hele fijne kooi (hoge doorzichtige rand van onder dus weinig rotzooi rondom, handige voerbakjes, alleen bijgeleverde stokjes zijn ongeschikt). Heb de kooi trouwens online gekocht, de keuze bij de online dierenwinkels is vaak toch groter dan bij de plaatselijke dierenwinkel (denk aan zooplus, petgoodies, dierenvilla)


chatman

#2
Citaat van: chatman op september 20, 2010, 07:55:37
Welke kooi kan ik het beste nemen????

Op zooplus kwam ik deze tegen
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73505

Is dat wat!?
Zie alleen dat er plastic stokjes bij zitten, das niks vind ik.....

Zijn er ook houten stokje te krijgen in de handel en hoe krijg ik deze erin?

Of kan ik beter deze nemen.
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73510

Wat gebruiken jullie?...een wat langere of een wat hogere kooi?

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

Ingrid

Een brede kooi geniet de voorkeur boven een hoge ;) Parkietjes zijn immers geen helicoptertjes en kunnen dus niet verticaal vliegen  :).

Heb je het kooientopic al gelezen? http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,22435.0.html

chatman

Citaat van: Ingrid op september 20, 2010, 13:00:15

Heb je het kooientopic al gelezen? http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,22435.0.html

Nee had ik nog niet gezien...wel gezocht maar niet gevonden...sorry! :(

Ingrid

Citaat van: chatman op september 20, 2010, 14:36:19
Nee had ik nog niet gezien...wel gezocht maar niet gevonden...sorry! :(

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. We helpen nieuwe leden graag op weg wanneer je wel zoekt, maar niet meteen vindt ;)

lovesbudgies

Kom je er al een beetje uit?

Het blijft natuurlijk altijd persoonlijk, maar de Hagen Vision L01 en L02 zijn prima kooien. Ook ben ik zeer
enthousiast over de Montana Memphis II, goede grootte, goede kwaliteit en je kunt 'm makkelijk verplaatsen door de wieltjes.

Voor 1 of 2 parkietjes heb je een kooi nodig van ongeveer 70 cm. breed, 70 cm. hoog. en 40 cm. diep.
Zoals Ingrid al zei, hoe dieper en breder hoe beter, hoog hoeft niet. De tralieafstand mag niet meer dan 1,2 cm. zijn.
Een poedercoating over de tralies is het beste, dit gaat heel lang mee en is niet giftig voor parkieten,
in tegenstelling tot zinkcoatingen.

chatman

#7
Citaat van: lovesbudgies op september 20, 2010, 20:56:30
Kom je er al een beetje uit?


Beetje!?....prijs van kooien valt me 100% mee ;D

Ik denk dat ik beter een keer bij een parieten kweker kan gaan kijken.... :-*

parkietengek12

ik heb zelf de montana memphis II en die bevalt me helmaal. gekocht op mp.
weet iemand hoeveel parkieten in de kooi kunnen? wel 2 toch?

lovesbudgies

Hi Joël,

beetje laat antwoord maar misschien komt het nog van pas.
Er kunnen 2 grasparkieten in de Montana Memphis II.
Toevallig heb ik deze kooi ook laatst op marktplaats gekocht.  :)