Ze Gingen Op Me Hand Zitte

Gestart door Nadine, september 23, 2005, 19:22:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

YOW!! Lang niet gezien mensjes!! :D

Er overkwam mij toch net iets waarvan ik dacht van HUH!! :o

Jullie weten vast wel dat ik de hoop allang had opgegeven om timo en elmo tam te maken? na van de week dacht ik echt einde timo! ze was namelijk ontsnapt dus ik moest haar vangen stres stres vet slechte enzo gewoon me eigen stomme schuld!!

Maar toen ik net trosgierst ging voeren (doe ik elke dag voor de lekkertje)
Waren ze nog al actief en onderzoekend bezig dus ik dacht ag ik probeer eens wat ze doen als ik het uit hun berijk  houd... en jawel hoor ELMO KWAM OP ME HAND ZITTEN!!!  :o  gevolgt door timo!! (Timo was altijd heel erg bang voor de hand geweest) en dit terwijl ik het al lang had opgeven om ze tam te maken!!

Ik was echt zo verbaast he ik flipte helemaal en toch heb ik ze al meer als een jaar ik dus ikd acht wooooooooooooooooooooooow!! :o


Ik moest het even kwijt :P

Kussy Nadine

*titlefix

Robin

PROFICIAT

echt leuk dat ze nu ineens op je hand kwamen zitten :)

Jorijn

Ehmm .. Gefeliciteerd, en nu blijven proberen he :)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

es.

:blink:  Wauw zeg echt goed, dus is er voor mij twee (dondertjes) :D  
ook nog hoop.
Lukt mij ook erg moeizaam om ze tam te krijgen, maar geef de moed niet op, ookal denk ik vaak van "nou laat het maar zo" gezellig met zijn 2en.


Plumeau

Gefeliciteerd!!!  :D

Met knaagdieren is het me ook al eens opgevallen dat het goed kan zijn om soms een pauze in te lassen bij het tam maken. Alleen routine uitvoeren kan een dier immers de kans geven het baasje eens rustig te observeren ;) En als er dan weer een stapje wordt gezet kan je gelijk de routine aanpassen om het stapje vast te houden  :P

Veel plezier met de volgende stappen in het tam maken!

Anita & Marisa

Wat goed Nadine!
Enne... zoals Jorijn zegt, volhouden nu! Blijft rustig, kalm en heb geduld! Je ziet dat het uiteindelijk lukt!

Veel succes!

Liefs,
Anita en Marisa.

Nadine

Jeeej ze zaten net weer op me hand!!:D Vooral Elmo heeft het lef er voor Timo vindt het nog beetje van ja zal wel hand is eng PUNT UIT! en wil dus ook nog wel eens even happen :P

Maar ik heb van een vriend gehoord (de vader had vroeger altijd veel parkietjes) dat je gewoon even het voer weg moet halen en dan zodra ze honger hebben (kun je zien als ze opzoek gaan naar hun etens bakje) je hand erin leggen met trosgierst of gewoon voer (voorla trosgiers) en dan een beetje voor z ehouden enzo en vele gedult hebben en bij mij werkt het!! dus wie weet bij jou ook wel;) (Ben even vergeten hoe je naam was met je dondertjes :P )

Kussy Nadine!!

Anita & Marisa

Hoi Nadine,

Echt fijn om te horen dat je parkietjes al tammer worden. Dit heb je ook bereikt zonder je vogeltjes uit te hongeren!
Dit zouden wij je ook niet aanraden. Het is erg zielig voor je parkietjes. Je kunt je parkietjes sowieso met voer lokken als je ze 's ochtends eten geeft bv. Of met iets lekkers. Maar ga het voer er niet uithalen, dat is niet prettig voor je parkietjes. En op deze manier komen ze ook niet bij je omdat ze dit graag willen, maar alleen omdat ze honger hebben en na het eten zijn ze gelijk weer weg!
Het is belangrijk dat je hun vertrouwen wint en zo te horen gaat dat de goede kant op  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa