Bijten

Gestart door nijn, augustus 05, 2005, 14:18:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nijn

Ik heb een vraagje, ik heb sinds twee maanden een parkiet, kwetter! Toen ik hem kreeg was het een vrolijke parkiet die al heel snel op mijn vinger ging zitten en ik kon hem makkelijk weer terugzetten in zijn kooi. Ook maakte hij veel vrolijke geluiden. Sinds twee weken is dit niet meer zo. Hij bijt hard als ik mijn vinger in zijn kooi stop en gaat niet meer op mijn hand zitten. Een enkele keer lukt dit maar dan blijft hij hard bijten. Ook maakt hij alleen nog maar zachte piepgeluiden i.p.v een hoop lawaai. Ik weet nu niet zo goed wat ik eraan kan doen. Ik heb al vanalles geprobeerd..
Groetjes Nienke

Jorijn

Hoihoi

Jou vraag is al vele malen beantwoord op dit forum.
Maak jezelf even bekent met de zoekfuntie :)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=4

Groetjes
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

nijn

Hoi Jorijn!

dank voor je tip, ik ben er pas net achter dat deze site bestaat. Heb al wat tips gevonden! Maar ik kan alleen nergens vinden of ik nu moet blijven proberen en of ik mijn hand in de kooi moet houden als hij bijt. Ik wist overigens ook niet dat parkieten in een soort puberteit komen! Weer wat geleerd, misschien zit hij er nu wel in!

Groetjes Nienke

Sonja

Hoi Nienke,

Trek je hand pas weg uit de kooi, als je parkiet niet meer bijt.
Anders denkt hij dat hij, door te bijten, je hand heeft weggejaagd.
Als hij niet bijt, beloon hem dan, door lief tegen hem te praten, of geef hem een lekker stukje trosgierst.

Als je parkiet ca. 3 a 4 maanden oud is, is de kans groot dat hij in de puberteit zit.

Veel succes. ;)

Groetjes, Sonja.

Jorijn

CiteerHoi Jorijn!

dank voor je tip, ik ben er pas net achter dat deze site bestaat. Heb al wat tips gevonden! Maar ik kan alleen nergens vinden of ik nu moet blijven proberen en of ik mijn hand in de kooi moet houden als hij bijt. Ik wist overigens ook niet dat parkieten in een soort puberteit komen! Weer wat geleerd, misschien zit hij er nu wel in!

Groetjes Nienke
[snapback]9397[/snapback]

Je kan een hoop dingen leren op dit forum :D
en parkieten hebben nog veel meer in hun mars als alleen pubertijd ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

nijn

Hoi Sonja!

Dank je voor je tip! Het helpt al een beetje als ik mijn hand niet uit de kooi haal! Maar hij bijt nog steeds best veel. Hoe lang duurt zo'n puberteit eigenlijk? Hij maakt al wel meer speelgeluidjes en is wat vrolijker. Geduld is het beste nu toch?

Groetjes nienke

Sonja

Hoi Nienke,

Wat fijn, dat je parkietje al wat minder bijt!
Het helpt echt, het kan wel eventjes duren, voordat het over is, dus het klopt dat je veel geduld moet hebben.
De puberteit duurt bij de ene parkiet wat langer dan bij de andere, dus het is niet precies te zeggen.
Er zijn ook parkieten die helemaal niet bijten als ze op deze leeftijd komen, ik heb zelf 2 parkietjes, waarvan de eerste helemaal nooit een poging heeft gedaan om te bijten.
De tweede echter wel, en die heb ik het op deze manier ook af kunnen leren, het is belangrijk dat je consequent bent, en blijft, en GEDULD is heel belangrijk.
Vergeet ook vooral niet, om je parkietje uitvoerig te belonen, als hij niet bijt. Op den duur gaat hij het echt begrijpen, dat zie je nu eigenlijk al een beetje. Het zijn tenslotte intelligente diertjes, met karakter! :D

Succes!

Groetjes, Sonja.

nijn

hi sonja!

Ik wilde even laten weten dat je tips beetje bij beetje werken!! in de kooi bijt kwetter nog wel veel, maar als hij er eenmaal uit is is hij heel gezellig en bijt niet.Ik heb een speeltje voor hem gekocht een hangding met belletjes en dobbelsteentjes, nu heeft hij het belletje er zelfstandig afgehaald en maakt nu koprollen door het gat van het speeltje!!!!

groetjes Nienke


Sonja

Hoi Nienke,

Wat fijn, dat het zo goed gaat met Kwetter!
De aanhouder wint, zo zie je maar weer. :D
Het zou kunnen zijn, dat hij IN de kooi nog bijt, omdat hij zijn kooi verdedigt, en je hand als 'indringer' ziet.
Pas hierbij de taktiek toe, zoals je tot nu toe hebt gedaan, en dan zal dit gedrag op den duur verder wel afnemen. ;)

Let er bij het speelgoed, waar hij koprollen door de door hem gemaakte opening maakt (wat een acrobaatje.... :P ) heel erg goed op, dat hij niet vast kan komen te zitten, met alle gevolgen vandien :excl:
Dat kan gevaarlijk zijn, en kijk meteen ook even, of er geen scherpe uitsteeksels aan zitten, (omdat hij het belletje eraf heeft gehaald), waar hij zich aan zou kunnen bezeren!
Als je het niet vertrouwt, neem dan het zekere voor het onzekere, en geef hem maar liever een nieuw speeltje. Een ongeluk zit in een klein hoekje.....

Verder nog heel veel plezier met Kwetter!

Groetjes, Sonja.

nijn

Hoi Sonja!

Nou met kwetter gaat het al een stuk beter!  :D Ik heb zijn speeltje even goed bekeken en hij kan zich er niet aan bezeren. Het is net of hij aan het gymnastieken is! Hij is een veel vrolijker en kletst de hele dag. Als ik mijn vinger in de kooi stop bijt hij heel even en gaat dan rustig op mijn vinger zitten. Hij kan nu ook zelf uit zijn kooitje komen en dan gaat hij uit zichzelf bij mij zitten!  :) !! Ik had nog een vraagje. Als kwetter op mijn schouder zit gaat hij altijd met zijn snaveltje langs mijn gezicht, het is niet bijten maar heel zachtjes erlangs gaan met zijn snaveltje.  Wat doet hij dan??? Nou het gaat dus na je tips een stuk beter!!!! Dank je wel!!

Groetjes Nienke

Sonja

Hoi Nienke,

Leuk, dat het zo goed gaat met Kwetter! :)
Dat Kwetter zachtjes met zijn snaveltje langs je wang gaat, doet hij, omdat hij je erg lief vindt! ;) Hij laat dat op deze manier zien. Twee parkietjes die elkaar heel lief vinden, doen dat ook bij elkaar.
Misschien kun je eens (voorzichtig) proberen of hij het toelaat, dat je hem zachtjes aan de zijkant van zijn kopje of in zijn nekje kriebelt. Als hij het niet wil, doe het dan liever niet! (anders wordt hij misschien een beetje bang) Niet iedere parkiet vindt dit goed, maar sommigen vinden het heerlijk.......  :)

Veel plezier met Kwetter!

Groetjes, Sonja.

nijn

Hi sonja!

Het gaat heel goed met kwetter, kwetter geeft kusjes en is de hele dag vrolijk en speelt met alles wat hij tegen komt in mijn kamer! Ik kan het kooitje gewoon open laten want kwetter gaat vanzelf weer in zijn kooitje zitten!!! Hij gaat nu ook vrij rustig op mijn hand zitten, maar heeft nu weer iets nieuws.., als hij op mijn hand zit bijt hij de hele tijd heel snel. Terwijl hij dat nu juist afgeleerd had. Ik wil hem belonen als hij het niet doet, maar hij vind de beloning trostgierst OPEENS niet meer lekker..!! Wat kan ik hem dan geven? Wat een gek beestje he!!

Groetjes Nienke

nijn

#12
ik snap er niks van, de vorige vijf berichten staan er niet meer op, zijn ze er misschien per ongeluk afgehaald. Ik maak me toch nog zorgen om kwetter, vanochtend vond ik hem onder in zijn kooitje en toen ik hem eruit haalde kroog hij helemaal weg in mijn nek, terwijl hij normaal toch heel actief is. Ik hoop zo dat de antibiotica helpt..

Groetjes Nienke

Bedoel je deze berichtjes ?
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2462
Deze heb ik gesplitst en bij ziekten geplaatst
dat hoorde daar bij ;)
Je kan daar ook verder je berichtjes posten
hoe het met kwetter zijn gezondheid is ;)
gr safrena

Chantalleke

#13
Ik denk dat je jouw andere topic bedoelt  ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2462

Past ook wat meer, want je uit nu je bezorgdheid over het ziek zijn van kwetter.

Je moet de antibiotica even de tijd geven om te werken, Nienke. Heeft jouw parkietje een warmtelamp boven zijn kooi? Of heb je hem anders op een warm plekje gezet? Wij moesten onze parkietjes bij een temperatuur van ongeveer 25 graden houden. Als de situatie nu morgen niet verbeterd is zou ik even teruggaan naar de dierenarts. Misschien dat hij je verder kan helpen.

Heel veel succes met je kleine schatje.

Chantal


En hier kan een slotje op ;)