douche stok zelfmaken

Gestart door rowin, september 09, 2010, 15:41:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rowin

hallo.
Ik hoor allemaal leuke verhalen met douchen.
Maar nu heb ik het zelf geprobeerd maar ze vonden de kraan erg eng.
Is het misschien een idee om een douche stok te maken ? en dan op te hangen,
en 2x per week onder de douche gaan en dan me 2 parkietjes op de stok zetten en af en toe door het water laten lopen ?
zodat ze hier aan wennen en wat er gaat gebeuren.
en zijn er mensen met ervaring van douchestok maken ?
en wat voor matriaal hebben we nodig ?
zouden jullie misschien foto's hebben van zelfgemaakte douche stokken ?
alvast bedankt groetjes.

Emmmi

Suzie vond het eerst ook niet leuk om te baden of te douchen...
Ik heb hem vaak meegenomen onder de douche. Dan ging die op de doucherek zitten kijken.
Als hij op mijn vinger ging zitten en ik hem onder de kraan hield ging hij drinken maar meer niet.
Nu durft hij wel te badderen:D Bleuy durft het allebei nog niet.

Maar mij lijkt het een goed idee, je moet ze niet dwingen om onder de douche te gaan, maar een paar keer meenenen en op de stok zetten is een goed idee, dan kunnen ze zien dat het niet gevaarlijk is en gaan ze uiteindelijk toch nieuwsgierig worden..

Sjaakie

Sjaakie ging standaard al mee de badkamer in (ging ook op het aanrecht onder de kraan) en voor hem had ik de douche zitstok van de vogelkelder gekocht, zie http://www.de-vogelkelder.nl/webshop_products_details.asp?menuid=&catid=&page=&pagecount=&search=douche&sort=&viewmode=&prodid=12059&artikel=Happy Perch small
. Iets zelf maken voor de douche zag ik niet zitten.

Let wel op dat die zuignappen alleen werken op gladde oppervlakten. Op bewerkte/gevlamde tegels valt hij eraf.

Als parkieten het eenmaal doorhebben zullen zij er veel plezier van hebben. Alhoewel Sjaakie toch liever op mijn hoofd of de douchekop ging zitten. Mijn andere parkiet Einstein moet niets van de douche hebben en gaat gewoon lekker onder de kraan zitten. Ieder wat wils.

Veel plezier met het waterballet van je vogeltje. Benieuwd naar het resultaat van je eigen bouwsel.

rowin

bedankt voor jullie reacties  ;D
ik ben ook zeer benieuwd hoe me parkietjes het vinden.
ik heb hier een site waar staat hoe je hem moet maken :
http://www.papegaaienforum.nl/papegaaien-algemeen/193198-zelfgemaakte-speeltjes-douche-stok.html
is het wat ?
ik dacht zelf ook om een douchestok te kopen maar de prijzen vielen mer erg tegen.
behalve van de site die u gaf.
maar ik zou liever echt een soortement stok hebben want ik heb 2 parkieten en zo moeten niet vechten op plaatsje
groetjes

hillie

Denk dat die douche stok te dik zijn voor de parkieten.
Ze zijn volgens mij ook voor papagaaien bedoelt.

Bij de vogelskelder in den haag heb speciale stokken voor parkieten.
Voor onder de douche.
Zoals al eerder is aangegeven.